misto.zp.ua

Запорізька Bella Figura. Біль і таємниці «гарної постави»

Запорізька Bella Figura. Біль і таємниці «гарної постави»

А й справді: навіщо ми, жінки, носимо речі, які нас так мучать??? Мова не тільки про затісні станики з трусиками, що залишають червоні сліди на тілі… Чи модне взуття за п’яту частину зарплати, яке кривавить ноги…

Мене милували цілою вечерею!

Узяти хоча б коханця – чотири роки, так би мовити, разом. Від мене йому потрібен лише секс, і той похапцем, у щілині між діловими зустрічами. Але командує: “Кинь цигарку! Не пий! Голосно не говори! Не регочи!”

Принижує, залишає саму, ображає – я вже як матрьошка із тих зажур… Та хіба це чоловіча роль робити нас, жінок, щасливими? Бачте, його тримають родина, обов’язки… І щороку ця клята відпустка, то пляжі в Іспанії, то Апулія… Діти дуже задоволені…

Дружину він ніколи не кине. Інколи я навіть думаю, що зближую їх – свого коханця та його дружину. Яка навіть ресторан йому для вечері зі мною підказала. А він і не втямить, як це неприродно… Боже, яка ж я невдячна – адже мене милували цілою вечерею!… То нащо продовжувати носити в собі цю істоту, яка весь час приносить мене у жертву?!! Бо кохаю…

…Читачі, мабуть, вже встигли засудити авторку за душевний стриптиз. Та це квінтесенція емоцій Андреа – героїні нової вистави Bella Figura за твором французької письменниці Ясміни Рези, створеної на сцені Запорізького академічного обласного театру молоді заслуженим діячем мистецтв України Геннадієм Фортусом. І жертва у цій виставі – не одна.

Щоправда, спочатку Андреа у виконанні Маріанни Фортус на жертву зовсім не скидається. Яскрава красуня у короткій спідниці тільки й робить, що кпинить Бориса [заслужений артист України Олександр Фортус], на якому навіть білий жилет виглядає втомленим.

Андреа «пожартувала» з Борисом спреєм від комарів

Борис умовляє її не псувати зустріч – вона плеще йому в очі відлякувачем комарів. Коли ж врешті викладає їй свої клопоти, – Андреа вдає, що це її не обходить. Натомість мститься за образу недбалою реплікою, – мовляв, днями стрибнула в ліжко до молодого колеги з аптеки. І наражається, звісно, на порівняння зі шльондрою.

Разом два з половиною роки… Тільки не в шлюбі…

Дійсно, вдалий вечір у дорогому ресторані на узбережжі… Ще й коханець збив автом стареньку на ймення Івонна [заслужена артистка України Любов Фриган], яка приїхала сюди святкувати день народження із сином Еріком [заслужений артист України Юрій Драненко] й невісткою Франсуазою [Анна Симонова]. І – матір Божа! – та Франсуаза виявляється близькою подругою дружини Бориса! Ну оце ж до крапельки ця цнотлива заміжня дівуля розповість Патриції про Борисів адюльтер! Ну, і хай їй грець!

Чи зможе Борис утримати Франсуазу від розповаіді жінці про його «пригоду»

Та чому меланхолійна Франсуаза стає усе істеричнішою? Бо теж ніяк не може кинути свої болісні «речі». І шлюб у неї не справжній – усміхнений і такий начебто доброзичливий Ерік два з половиною роки її «перевіряє». І почувається вона такою самотньою. “Коли я просила допомогти мені – чому не кинувся, забувши про все, мені на поміч?!” [Він ще й до інших жінок ласий – не встигла Франсуаза очі відвести, як Ерік запросив Андреа політати на гелікоптері].

Ерік примхливу матусю шанує?..

І, врешті, хто може витримати примхливу «свекруху» Івонну, яка весь час удає із себе жертву і якій вічно зле! “Хіба не можна відвезти її куди подалі – і не влаштовувати драм!”

Чи божевільна «улюблена клієнтка аптекарів»?

А ось Івонну драми не турбують. “Навпаки – це як розвага”. До чарівної літньої жінки почав навідуватися Альцгеймер, і вона не розлучається із книжечкою зі шкіри страуса, куди потай занотовує повсякденні дрібниці. Її власна важка «валіза» – вік, і вона не може його кинути, хоч як би не хотіла… “Наступає мить, коли ти вже не можеш одягнути шпильку. Тіло відмовляється… Тому, люба моя, користуйтеся своїми прегарними ніжками, поки тіло не висуне вам свої сумні умови”.

Та ця «улюблена клієнтка аптекарів» не втрачає доброго гумору і, коли нею нехтують, вміє дати відсіч. То зі смиренною гідністю: “Ось він, найгірший наслідок старості. Стаєш вразливою. Не маєш сил на відповідь”. То з гнівною рішучістю: “Ніхто мені нічого казати не буде! Я не виконую накази! Тим паче власного сина”. То з удаваною безпорадністю: “Мене всі покинули, і я загубилася в тому лабіринті…”

Маркер хвороби Івонни – постійні пошуки сумочки, до якої вона ховає свою пам’ятну книжечку. Виконавиця ролі Івонни Любов Фриган майстерно використовує цей яскраво-червоний аксесуар. Фраза “Де моя сумочка?”, що доводить до сказу Еріка та Франсуазу, може звучати і як голос винятково здорового глузду. Надто вчасно Івонна вимовляє її, коли навкруги усі разом чи групами втрачають голови. Намагаючися при цьому зберегти обличчя. – Що, власне, й означає вислів «Bella Figura»…

Цікаво, що все це почуттєве буяння відбувається за практичної відсутності зовнішньої інтриги – усю виставу пара коханців просто ніяк не може поїхати з ресторану. Та з купи малозначущих обставин режисер і актори витягають, як тих кістяків із шафи, згустки мрій та розчарувань. А геометрично-аскетична й вишукана сценографія Ірини Кохан на тлі вечірнього моря створює враження повного занурення в публічну самотність героїв.

Хоч би натяк на вдячність!… Тільки скарги, скніння, невдоволені мармизи

Борису й Еріку, що виглядають винуватцями карколомних переживань представниць прекрасної статі, теж непереливки. Перший від «рожевих» бізнес-перспектив ладен кинутися в Гаронну. Другому не так уже й легко маневрувати між «вар’ятством» матері і вимогливістю коханки, імітуючи щасливе сімейне життя.

Хоча банкрут Борис, мабуть, має шанс. Франсуаза наостанок лагідно радить йому боротися. Та коли і стане справжнім злиднем, зможе розраховувати на Андреа. Можливо, вона так і чекатиме його далі…

Вітаємо Театр молоді з чудовою виставою, де «бездієве» дійство не відпускає уваги, а актори природні й переконливі у рухах і почуттях. До речі, Bella Figura – перша велика робота, створена у цьому театрі за твором сучасного іноземного автора в українському перекладі [його здійснив відомий перекладач Іван Рябчій]. Не знаю, чи складно було акторам «перебудовувати» свій мовленнєвий апарат, але репліки звучать невимушено і природньо. І навіть жаби за рестораном щасливо кумкають їм в унісон…

Здається, я заговорилася… Боже, де моя сумочка?!! )))

Ганна ЧУПРИНА, фото автора і з соцмереж

За прем’єру!)))

 

* Редакция сайта не несет ответственности за содержание материалов. Мнение авторов может не совпадать с мнением редакции.

Добавить комментарий
Имя
Сообщение

Комментарии:

нет комментариев
Лента статей
МІГ
MISTO.ІНФОРМ
ПОЗИЦІЯ
ДІТИ ЗАПОРІЖЖЯ
МЕЛИТОПОЛЬСКИЕ ВЕДОМОСТИ
ПОРОГИ
ІНДУСТРІАЛЬНЕ ЗАПОРІЖЖЯ
РАЦИОНАЛЬНАЯ ГАЗЕТА (АРХИВ)
ЗАПОРІЗЬКА СІЧ (АРХІВ)
РОСТ (АРХИВ)
КЛЯКСА. ГАЗЕТА ДЛЯ ШКОЛЬНИКОВ (АРХИВ)
СОДРУЖЕСТВО (АРХИВ)
ПРАВДА (АРХИВ)
УЛИЦА ЗАРЕЧНАЯ (АРХИВ)
ЗАПОРОЖСКИЙ ПЕНСИОНЕР (АРХИВ)
ВЕРЖЕ (АРХИВ)
МРИЯ (АРХИВ)
НАДЕЖДА (АРХИВ)
ГОРОЖАНИНЪ (АРХИВ)
БЕРДЯНСК ДЕЛОВОЙ (АРХИВ)
ОСТРОВ СВОБОДЫ (АРХИВ)
ЖУРНАЛ ЧУДО (АРХИВ)
БЕЛАЯ СТРЕЛА (АРХИВ)
ЗНАМЯ ТРУДА (АРХИВ)
АВТОПАРК (АРХИВ)
МИГ по ВЫХОДНЫМ (АРХИВ)
Про СМИ

Газета "МИГ" – издание с интереснейшей судьбой и историей. Первый номер ее, тогда еще "Комсомольця Запоріжжя", вышел 12 ноября 1939 года (с 1991 года "Комсомолець Запоріжжя" сменил название на "МИГ").

Все более 70-ти лет своего существования газета прошла вместе со страной, была активным участником всех этапов ее развития на пути к независимости Украины.

Журналисты газеты "МИГ" и ее дизайнеры – это профессионалы, опытные знатоки своего дела, поэтому не удивительно, что они – лауреаты многих областных, республиканских и международных конкурсов, обладатели различных стипендий. В свое время газета получила грант британского фонда WFD, грант посольства США в Украине и др.

В штате – более 50 сотрудников. Средний возраст – 38 лет. Каждый сотрудник (кроме водителей и уборщиц) имеет рабочий компьютер.

Газета имеет свою принципиальную позицию, никем не финансируется, ее владельцами издания являются сами журналисты.

С уважением,
редактор

Контакты

Адреса редакції:
69600, г. Запорожье, пр. Ленина, 152, 5-й этаж.

Запоріжжя та область | Новости Запорожья и области RSS 2.0 |