misto.zp.ua

Кіберспорт – шахи ХХІ століття або банальна іграшка?

uriel-soberanes-794026-unsplash

28 вересня, в запорізькому виставковому центрі «Козак-Палац» пройшов  масштабний International IT Forum. Роботи, кіберспорт і спікери-іноземці – пропустили? Не біда.  Все можна побачити у ФОТОРЕПОРТАЖІ  кореспондента 061.  Учасники форуму в трьох тематичних потоках – Marketing, Development і Blockchain – слухали виступи 30 відомих фахівців з 12 країн світу. Були представлені компанії: Electronic Arts, Facebook, Google та ін. «Хедлайнером» потоків був  Джефф Бартон – співзасновник компанії Electronic Arts – найбільшого виробника і дистриб’ютора комп’ютерних ігор.

Також в рамках IT-форуму говорили  на теми формування IT-кластеру в Запорізькій області, створення IT-міста в Запоріжжі і впровадження високих технологій в інфраструктуру області. Учасники заходу побачили  виставку робототехніки і Діджитал-новинок: 3D принтери, окуляри віртуальної реальності, smart техніка. В рамках форуму відбувся турнір з кіберспорту з призовим фондом в 50 тисяч гривень.

Як зазначив керівник Global Genesis Артур Гарслян – основне завдання форуму – популяризувати високі технології серед запорізького бізнесу, дати нові знання і можливості для обміну досвідом молодим підприємцям, а також сприяти презентації на світовій арені високотехнологічних компаній і IT-компанії (Перший запорізький).


Сучасні інформаційні технології рішуче закріпились у нашому повсякденні. Вони десь спрощують життя людини, а десь дають принципово нові можливості. Не так давно про себе заявив кіберспорт – змагальна індустрія, яка переросла зі звичайних комп`ютерних ігор та стала справжньою розумовою грою, на кшталт шахів. Суперечки щодо того, чи можна вважати це спортивною дисципліною, ведуться нескінченно. Офіційний статус кіберспорту надали далеко не всі країни.

Історія кіберспорту бере початок ще з 1972 року, коли 19 жовтня у Стенфордському університеті відбувся студентський турнір по грі Spacewar. І хоча найближчі роки після цього розвитку ніякого не було, але крига зрушила. Вже у 1980 році за ініціативою компанії “Atari” відбувся перший масштабний турнір, до якого було залучено близько 10 000 людей! Через 10 років, уже у 1990-му році, компанія “Nintendo” влаштувала світовий турнір на ігрових приставках. Переможець отримав грошовий приз у розмірі 10 000 доларів. Наступним серйозним кроком став турнір по грі Quake. Без сумніву, це стало поштовхом до створення першої професійної кіберспортивної ліги – CPL. У наступні роки й до наших днів кіберспорт розвивається шаленими темпами.

Тенденції та історія розвитку кіберспорту на конкретних прикладах в Україні — від початку і до сьогодення

І хоча ці події відбувалися у США, столицею кіберспорту справедливо вважається Південна Корея. Саме там у 1998 році була створена KeSPA – асоціація професійних гравців в Starcraft – гру, яка викликала неабиякий ажіотаж та стала одним із першопрохідців у кіберспорт як масове явище. Зараз у Кореї розміщена IeSF – Міжнародна федерація кіберспорту. Вона була створена у 2008 році та вже через рік започаткувала традицію – проводити міждисциплінарні всесвітні змагання з комп`ютерних ігор. Зараз існує велика кількість кіберспортивних ліг по всьому світі, кількість яких тільки зростає з одного сезону до іншого. Актуальність кіберспорту зростає та набуває все нових форм і масштабів, а паралельно з цим зростає популярність кіберспортивних коментаторів та стрімерів. Так, стрімер з аудиторією понад 50000 підписників на популярній платформі YouTube Дмитро Софієнко(“Димастер”) так оцінює перспективи розвитку нової дисципліни:

“З кожним днем людина все глибше занурюються у кіберпростір. Життя у сучасному суспільстві майже неможливе без гаджетів і соціальних мереж, за допомогою яких люди із різних куточків світу можуть не тільки замовити піцу, а також сформувати власну спільноту, знайти друзів тощо. Усі сфери діяльності мають свій онлайн-аналог, навіть спорт. Кіберзмагання працюють аналогічно реальному: є тисячі вболівальників, приймаються ставки і гра проходить за визначеними правилами. Фізичні показники кіберспортсменів майже не мають значення, приймаються до уваги тільки рівень гри та вміння працювати у команді. З кожним роком розмір грошових винагород зростає, професійні гравці світового рівня можуть змагатися за право отримати мільйони доларів. На мій погляд, розвитку кіберспортивної дисципліни нічого не загрожує. Навпаки, цей напрямок буде і далі приймати ще більший масштаб. Однак з розвитком технологій віртуальної реальності, гравцям все ж таки прийдеться змінити ігровий пульт на VR-шолом. Одним із найбільш яскравих прикладів кіберспорту майбутнього є фільм Першому гравцю приготуватися.”

За таких тенденцій, як не дивно, не всі країни визнають цю дисципліну як таку. Тоді як східнослов`янські країни, такі як Білорусь чи Росія вже офіційно визнали кіберспорт, Україна не дуже поспішає з цим. Проте позитивні зрушення все ж таки є: у квітні 2018 року почала свою діяльність Федерація Кіберспорту України, на меті якої є визнання владою кіберспорту, а також створення ліг та регулярне проведення турнірів.

“Ми створили нашу федерацію для того, щоб допомогти існуючій базі гравців; існуючій базі людей, яких цікавить цей напрям, піднятися до міжнародного рівня“, – так прокоментував створення федерації її голова Артур Єрмолаєв.

        Не дивлячись на позитивні тенденції, є й типові проблеми для молодого спорту, такі як недостатній рівень організованості на певних рівнях, що нерідко призводить до затримання виплат винагород; чіткої організації – так, наприклад, за один рік може бути декілька чемпіонів світу з однієї самої гри; суворої критики з боку консерваторів, яка дещо гальмує природні процеси у розвитку. Відомий у СНГ спортивний коментатор Василь Уткін вважає помилковим називати цю нову дисципліну саме “спортом”. Прихильники ж навпаки зазначають, що це є спортом інтелектуальним, як шахи.

        Думок з цього приводу насправді досить багато. Наприклад, досвічений гравець Владислав Мороз дотримується більш реалістичних поглядів: “Кіберспорт- річ непогана; чув, що вже подаються заявки на Олімпіади, але поки що світ до цього не готовий. Будьмо відверті, далеко не кожний може бути суператлетом, а взяти участь у турнірі з гри шансів буде побільше(якщо, звісно, вмієш грати). Дуже добре, що з`явилась федерація, бо лише низка команд мають спонсорів, а тут можливість підтримати і спортивних віртуалів, і “стрілялки”, і так далі. Що стосується ігрової індустрії, то в неї вже грошові обороти більше, ніж у кіноіндустрії, тож там все добре.”

Кіберспортивні змагання набирають не менші стадіони, ніж футбольні.

 Фінансування професійних турнірів з комп`ютерних ігор вражають не менше масштабів. Так, наприклад, в одній из найпопулярніших дисциплін — DOTA 2 – нещодавно пройшов China Dota 2 Supermajor, призовий фонд якого склав 1,5 млн $. Цього мало? Щороку компанія Valve проводить всесвітній турнір The International, призовий пул якого в цьому році перевищує позначку у 25 мільйонів доларів США.

pexels-photo-133579

        Усі факти та зрушення в суспільстві дають привід для того, щоб дивитися у майбутнє кіберспорту з оптимізмом. Позитивні тенденції зростатимуть і надалі паралельно зі зростанням цільової аудиторії, бюджетів змагань, а також із розвитком інформаційних технологій, який ще не досягнув свого піку. Чи варто вважати кіберспорт спортом, зараз кожен вирішує для себе сам, але прогрес все одно невідворотній, і факт всесвітньої відомості та стрімкий зріст цієї течії каже про багато. Можливо, ми стаємо свідками народження нових шах – шах ХХІ століття.

Микола Мельничук


 

* Редакция сайта не несет ответственности за содержание материалов. Мнение авторов может не совпадать с мнением редакции.

Добавить комментарий
Имя
Сообщение

Комментарии:

нет комментариев
Лента статей
MISTO.ІНФОРМ
ДІТИ ЗАПОРІЖЖЯ
МІГ
ПОЗИЦІЯ
ПОРОГИ
МЕЛИТОПОЛЬСКИЕ ВЕДОМОСТИ
ІНДУСТРІАЛЬНЕ ЗАПОРІЖЖЯ
РАЦИОНАЛЬНАЯ ГАЗЕТА (АРХИВ)
ЗАПОРІЗЬКА СІЧ (АРХІВ)
РОСТ (АРХИВ)
КЛЯКСА. ГАЗЕТА ДЛЯ ШКОЛЬНИКОВ (АРХИВ)
СОДРУЖЕСТВО (АРХИВ)
ПРАВДА (АРХИВ)
УЛИЦА ЗАРЕЧНАЯ (АРХИВ)
ЗАПОРОЖСКИЙ ПЕНСИОНЕР (АРХИВ)
ВЕРЖЕ (АРХИВ)
МРИЯ (АРХИВ)
НАДЕЖДА (АРХИВ)
ГОРОЖАНИНЪ (АРХИВ)
БЕРДЯНСК ДЕЛОВОЙ (АРХИВ)
ОСТРОВ СВОБОДЫ (АРХИВ)
ЖУРНАЛ ЧУДО (АРХИВ)
БЕЛАЯ СТРЕЛА (АРХИВ)
ЗНАМЯ ТРУДА (АРХИВ)
АВТОПАРК (АРХИВ)
МИГ по ВЫХОДНЫМ (АРХИВ)
Про СМИ

Студентський інформаційний портал «Пороги» - це цікаво й корисно, це креативно й актуально, це гостро й оперативно. «Пороги» - це погляд запорізького студентства на молодіжні проблеми. Це репортажі з мистецьких акцій і спортивних подій, інтерв’ю з  неординарними людьми, це матеріали, що зацікавлять молодого науковця, майбутнього студента, творчу людину. «Пороги» - це ресурс для тих, хто шукає себе, хто хоче писати, кого турбує молодь Запоріжжя. «Пороги» - для тих, хто думає і хоче знати.

Контакты

Адреса:
м. Запоріжжя, вул. Залізнична, 24, 9 поверх, к. 907

Телефон:
289-12-22

Сайт:
www.porogy.zp.ua

E-mail:
porogy@mail.ru

Запорожье и область | Новости Запорожья и области RSS 2.0 | follow us on | читайте нас в