misto.zp.ua

Де забруднюється чиста вода з водозабору і що з цим робити

Де забруднюється чиста вода з водозабору і що з цим робити

Комунальне підприємство «Тепловодоканал» надає енергодарцям послуги з водо- та теплопостачання. Фахівці КП ТВК показали нам, яким чином контролюється якість води, що подається споживачам, а директор Сергій Хоролець розповів про проблеми та нагальні питання, які сьогодні вирішує підприємство.

Починається все на водозаборі. Якість води зі свердловини перевіряє хімічна лабораторія за різними показниками: органолептичними, бактеріологічними та іншими, окремі фактори – прозорість та колір. На території міста є шість резервуарів для перевірки чистоти води. Нам продемонстрували, як відбувається контроль якості представниками «Тепловодоканалу». Спеціально створена комісія в присутності журналістів брала проби води.
На кожному з цих етапів видно, що вода в магістральному водопроводі прозора, без домішок бруду чи іржі. Але чому тоді енергодарці скаржаться на те, що з кранів тече коричнева рідина, яку страшно споживати? Така ситуація розпочалася ще минулого літа. На питання відповідав директор «Тепловодоканалу» Сергій Хоролець.

– План був такий: показати, як КП ТВК надає воду, від водозабору, по мережі і до межі житлового будинку. Якість води відповідає всім нормативам, від водозабору до цієї межі. Основна проблема сьогодні в будинках – у внутрішніх мережах та їхній підготовці, наприклад, до опалювального періоду. Що стосується питної води, то щороку мають проводитись промивки труб. Так робить у нас управління освіти – там викликають спеціалістів, які виконують ці роботи. Так само повинно бути у житлових будинках. На сьогодні в місті створено вже близько 50 ОСББ. Є дві керуючі компанії. Вони теж повинні промивати труби. Минулого року у нас на ТВК було відключення електрики, ми взагалі стояли. Тож для запуску подачі послуг на місто довелося піти на те, щоб підписувати акти виконаних робіт без перевірки.

Сергій Хоролець вважає, що причина забруднення води – у внутрішньобудинкових мережах, де старі труби не обслуговуються належним чином. До появи іржі призводять і ремонтні роботи, які не завжди виконуються спеціалістами.
– Це не означає, що у нас на ТВК все ідеально. У нас теж старі труби, які іржавіють, не замінюються. Але такого глобального забруднення нема, тому що вони знаходяться під тиском. А коли наші спеціалісти проводять ремонти, вони зливають брудну воду, потім заварюють труби, і до житлового будинку доходить якісна послуга.

Працівники «Тепловодоканалу» не відмовляються від допомоги мешканцям. Але для цього треба звернутися безпосередньо на підприємство, а не тільки у соцмережі.

– Я не можу посилати людей на роботи без заявки. Напишіть офіційне звернення, фахівці виїдуть і перевірять. Але все повинно бути в рамках закону! Ми повинні скласти акт, в чому причина. Кожній керуючій компанії, кожному ОСББ ми можемо надати зауваження и приписи, що треба робити. Мешканці повинні знати, чия вина і хто повинен компенсувати збитки за неякісну послугу. Але наголошую: послуга ТВК – до житлового будинку. Всередині будинку ми не можемо втручатися у взаємини мешканців. Вони повин­ні самі визначитись, з ким вони працюють. Але ми готові допомагати всім – ОСББ, керуючим компаніям, аби навести порядок.
Для тих, хто не бажає розбиратися, хто ж винен: ТВК, ОСББ чи керуюча компанія, є альтернативний варіант: щоб за якість води від водозабору до крану відповідало одне підприємство. До 1 травня у мешканців є можливість зібратися і обрати собі того, хто відповідатиме за внутрішньобудинкові мережі. Цю послугу може надавати і «Тепловодоканал». Тоді ТВК виставляє свій тариф за це, а керуюча компанія, навпаки, викреслює його зі своєї платіжки.
Ще одна глобальна проблема з водопостачанням в Енергодарі стосується роботи свердловин. Сьогодні з 30-ти працюють 17. Якість води відповідає нормам, але наближається до граничних показників. Сергій Хоролець розповів, що минулого року за кошти бюджету розробили проєкт, за яким можна відкрити ще 3 нові свердловини. Це дасть змогу забезпечувати і місто, і містоутворюючі підприємства якісною водою та підтримувати необхідний тиск, бо зараз мешканці 8-9 поверхів скаржаться: «вода ледве тече». Крім того, ті свердловини, де підступає марганець, економічно доцільно було б закрити – в разі, якби запрацювали нові.

Питання виділення коштів – а це близько 11 мільйонів гривень – на нові свердловини депутати можуть розглянути вже в березні. Якщо рішення не приймуть, ситуація може погіршитись.

– В другому-третьому кварталі може скластися ситуація, коли доведеться воду постачати за графіком, – каже директор КП ТВК.

Сергій Хоролець вважає, що було б доцільно створити комісію з фахівців, яка б всебічно вивчила це питання. Що стосується очищення води, то зараз для цього використовується хлор. В планах – відмовитись від цього методу на користь більш сучасних.

Нагальне питання – встановлення приладів обліку води на всі будинки. Закон «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» вимагає від підприємств-монополістів надавати послугу виключно за лічильниками. Це досить дороге задоволення – до 110 мільйонів гривень. Лише проєкт може коштувати 20 мільйонів. Сергій Хоролець зазначив, що за законом витрати покладаються на населення, або ж це можна зробити за бюджетні гроші. Таке рішення має ухвалювати міська рада. Якщо ж не виконати вимог законодавства, то підприємство постраждає від штрафних санкцій, і фінансово це все одно ляже тягарем на споживачів.
У разі виникнення питань до якості послуг «Тепловодоканалу» Сергій Хоролець закликав енергодарців звертатися на підприємство.

Оскільки не всі мешканці розуміють, де ж та межа відповідальності між ТВК, ОСББ та керуючими компаніями, радимо залишати заявки та скарги на платформі «Відкрите місто», що на сайті Енергодарської міської ради. Вони потрапляють на розгляд до відділу по роботі зі зверненнями громадян, де фахівці направляють ваше звернення відповідальним особам.
Крім того, телефоном перший заступник міського голови Ігор Курдя повідомив, що міська влада в курсі проблеми з брудною водою за деякими адресами. Тож найближчими днями керівництво КП ТВК та керуючої компанії «Місто для людей Енергодар» спільно будуть розбиратися з цим питанням. «Головне – щоб мешканці отримали якісну послугу», – зазначив Ігор Іванович.

Катерина Стаценко, спеціально для газети РОСТ

Коментар «МДЛ Енергодар» щодо якості води

Генеральний директор керуючої компанії «Місто для людей Енергодар» Анатолій Биценко:

– Керуюча компанія «Місто для людей Енергодар» обслуговує внутрішньобудинкові мережі трубопроводу гарячого, холодного водопостачання та центрального опалення, а саме: мережі у підвальному приміщенні, вертикальні трубопроводи. З огляду на масштаби поточних ремонтних робіт на інженерних мережах, які проводить наша керуюча компанія, малоймовірно, що така довготривала і масова проблема з якістю води пов’язана з діяльністю «Місто для людей». На кожному вертикальному, горизонтальному трубопроводах є запірна арматура, яка дозволяє перекрити водопостачання для проведення робіт, не перекриваючи воду на весь будинок. Це, в свою чергу, практично виключає можливість потрапляння іржі та бруду після проведення ремонтних робіт до системи водопостачання усього будинку. Якщо наші фахівці ліквідують аварію та проводять заміну ділянки, допускається, що деякий час (до 5 хвилин) після проведення робіт вода може бути з залишками іржі чи бруду, що накопичились в мережах за роки експлуатації. Однак, якщо проблема набуває масштабів міста, і у кількох будинках чи окремих районах мешканці близько години спостерігають, що вода неякісна (з залишками іржі або бруду), це може бути пов’язано з ремонтними роботами або аваріями на транзитних трубопроводах. Відкладення, які накопичились на трубопроводах гарячого і холодного водопостачання за час експлуатації, під час проведення ремонтних робіт (зварювальних, заміни ділянок) потрапляють до транзитних мереж, а з них – до багатоквартирних будинків. Це можна перевірити і по масштабах відключення водопостачання при проведенні робіт. Залежно від характеру аварії, яку ліквідують наші фахівці, на час проведення робіт може відключатись під’їзд або, в крайньому випадку, будинок. Якщо ж було відключено кілька будинків чи район, роботи проводив ТВК.

Довідково. Промивання трубопроводів внутрішньобудинкових систем водопостачання не включено у вартість послуги з управління багатоквартирним будинком. У разі потреби таку послугу мешканці будинку можуть замовити окремо.


 

* Редакция сайта не несет ответственности за содержание материалов. Мнение авторов может не совпадать с мнением редакции.

Добавить комментарий
Имя
Сообщение

Комментарии:

нет комментариев
Лента статей
ДІТИ ЗАПОРІЖЖЯ
МЕЛИТОПОЛЬСКИЕ ВЕДОМОСТИ
ПОЗИЦІЯ
МІГ
MISTO.ІНФОРМ
ПОРОГИ
ІНДУСТРІАЛЬНЕ ЗАПОРІЖЖЯ
РАЦИОНАЛЬНАЯ ГАЗЕТА (АРХИВ)
ЗАПОРІЗЬКА СІЧ (АРХІВ)
РОСТ (АРХИВ)
КЛЯКСА. ГАЗЕТА ДЛЯ ШКОЛЬНИКОВ (АРХИВ)
СОДРУЖЕСТВО (АРХИВ)
ПРАВДА (АРХИВ)
УЛИЦА ЗАРЕЧНАЯ (АРХИВ)
ЗАПОРОЖСКИЙ ПЕНСИОНЕР (АРХИВ)
ВЕРЖЕ (АРХИВ)
МРИЯ (АРХИВ)
НАДЕЖДА (АРХИВ)
ГОРОЖАНИНЪ (АРХИВ)
БЕРДЯНСК ДЕЛОВОЙ (АРХИВ)
ОСТРОВ СВОБОДЫ (АРХИВ)
ЖУРНАЛ ЧУДО (АРХИВ)
АВТОПАРК (АРХИВ)
МИГ по ВЫХОДНЫМ (АРХИВ)
Про СМИ

Еженедельная региональная газета РОСТ издается с 3 ноября 2004 года – и за это время завоевала репутацию популярного издания, оперативно информирующего о новых предложениях рынка товаров и услуг. Популярность газеты растет, в первую очередь, благодаря тому, что РОСТ как универсальное издание стремится предоставлять своим читателям наиболее полную и объективную информацию.

Специализация газеты: новости, реклама товаров и услуг, частные и коммерческие объявления, вакансии, справочные материалы, юридические консультации; 45 каналов телепрограммы с анонсами и другая информация.

Издание имеет статус областного и распространяется городах Энергодаре, Каменке-Днепровской, Днепрорудном, Васильевке, Михайловке, а также в Каменско-Днепровском, Велико-Белозерском, Васильевском и Михайловском районах.

Контакты

Почтовый адрес:
71503, г. Энергодар, пр. Строителей, 17/2, офис 27 – 30.
Тел./факс:
(06139) 4-04-32; 6-00-06; 6-07-80
E-mail:
rost@oriontv.net

Запоріжжя та область | Новости Запорожья и области RSS 2.0 |