У Запоріжжі ГО “Екосенс” спільно з КУ “Центр професійного розвитку педагогічних працівників” Департаменту освіти Запорізької міської ради провели воркшоп з проєктного менеджменту для запорізьких освітян. Це стало завершальним заходом унікального курсу “Кліматична освіта для зеленого відновлення”.
Як зазначає голова ГО “Екосенс” Тетяна Жавжарова, 6-місячний курс в форматі міського проєкту тривав з листопада 2024 року по квітень 2025 року і охопив понад 150 запорізьких освітян. Учасники пройшли серію онлайн-лекцій, вебінарів, практикумів з тем екології, адаптації до змін клімату, природоорієнтованих рішень і шкільних ініціатив. Крім того, для педагогів організували просвітницьку екскурсію до Запорізького міського ботанічного саду. Спілкування з природою дало можливість зняти стрес, відновити емоційні ресурси та зарядитися енергією. А на додачу освітяни ще й отримали методичні матеріали, плакати та книжки для використання в роботі зі здобувачами освіти.
Під час воркшопу “Проєкти природоорієнтованих рішень в освіті” учасниці та учасники працювали в групах над формуванням варіантів проєктних заявок, консультувалися з тренерами та ділилися досвідом роботи та енергією змін.
Тренерки — голова громадської організації «Екосенс», експертка з зеленого відновлення громад Тетяна Жавжарова, консультантка КУ «Центр професійного розвитку педагогічних працівників» ЗМР Юлія Гудимчук і кандидатка сільськогосподарських наук, доцентка кафедри садово-паркового господарства Хортицької національної академії, експертка з гарденотерапії Наталя Дерев`янко — працювали з кожною групою, підказували, радили, пояснювали, відповідали на численні питання, наводили приклади.
В результаті кожна група презентувала практично готові проєкти. Звісно, не всі вони реалізовуватимуться в такому вигляді, але кожен, хто завітав на офлайн-зустріч, отримав колосальний досвід не лише правильного підбору напрямку та всіх складових, а й покрокові алгоритми, якими зможе користуватися, створюючи власний проєкт для закладу освіти.
До кінця травня експертна рада обере найкращі проєкти з впровадження природоорієнтованих рішень та розвитку екологічної компетентності у дітей, які заслуговують втілення та важливі для Запоріжжя.
До слова, дехто з освітян уже на воркшоп прийшов з практично готовими проєктами. Наприклад, вихователька дошкільного підрозділу Запорізької гімназії №52 Світлана Пуртоян.
“Я вперше брала участь у такому великому навчальному курсі. Це було дуже цікаво: гарні ідеї, корисні поради, фахові поради, чудові спікери… Ми живемо в такому місті, що нам потрібно піклуватись про наше довкілля, повітря. Слід думати і про наше майбутнє. А наше майбутнє – діти. А оскільки заклад знаходиться на Зеленому Яру – це приватний сектор, то поле для втілення екологічних ідей широке. І я вирішила ризикнути і обрала тему “Високі грядки”. Такі грядки зручні, цікаві для малечі, їй подобається там займатися. А ще – це можливість вивчати овочі та зелень, розробляти дрібну моторику, наприклад, сортуючи їх, запам’ятовувати кольори та форми, вчитися рахувати, малювати на свіжому повітрі тощо. Зараз отримала додаткові поради, що слід уточнити, щоб поліпшити свою ініціативу. Внесу зміни – і відправлю на розгляд, сподіваючись на підтримку”, – розповіла пані Світлана.
Завітали на захід не лише освітяни, а й колеги-екологи:
“Я за фахом еколог, на сьогодні – тренер тренингового центру СУТО, і займаюся екологічною освітою для педагогів. Зі школи цікавився питаннями екосвідомості та мріяв впроваджувати екологічну освіту для дітей, бо це дуже важливо і для сучасності, і для майбутнього. На навчальний курс з кліматичної освіти, на жаль, не потрапив, але на воркшоп записався залюбки, – розповів учасник воркшопу Максим Іваненко. – Нині я співпрацюю з закладом дошкільної освіти №194 “Кобзарик”. Ми створюємо проєкт з гарденотерапії, якщо точніше – водозбори, озеленення, підтримання біорізноманіття, зокрема комах, для яких створюватимуться будиночки, бо не всі рослини запилюються бджолами. Також приділятимемо увагу місцям гніздування птахів. І хоч зараз заклад тимчасово не приймає дітей, але працює як Пункт незламності. Відтак, ми маємо можливість залучити до проєкту і дітлахів, і дорослих, які в такий спосіб не лише отримають екологічну освіту, а й проходитимуть реабілітацію при спілкуванні з природою. І сьогодні я отримав дуже цінні поради та ще й дізнався доволі багато нового та корисного для себе – і як людини, і як професіонала. Тож, цілком задоволений результатом”.
Комментарии:
нет комментариев