misto.zp.ua

Хелловін: традиційне свято, чи комерційна кампанія?

Хелловін: традиційне свято, чи комерційна кампанія?

Хелловін, який святкується 31 жовтня, вже давно перестав бути суто культурним явищем. З одного боку, свято має коріння в давніх традиціях, з іншого – воно набуло виразного комерційного характеру.

Назва Хелловін пов’язана з язичницьким святом Самайн, яке святкували кельти. Воно свідчило про завершення жнив і прихід зими. У цей час, за повір’ям, кордон між світом живих і мертвих був зникав, що давало духам можливість проникати в людський світ. Люди розпалювали вогнища та вдягалися в маски, щоб відлякувати злі сили. Християнська церква згодом запровадила нове свято – День усіх святих. Із поширенням християнства, традиції Самайну змішалися з цим католицьким святом. Англійською мовою це свято називалося All Hallows(hallow – “святий”). Вечір напередодні Дня усіх святих називався All Hallows’ Eve, котрий з часом почали називати Halloween. Попри християнізацію, чимало язичницьких обрядів збереглися у зміненій формі, наприклад, носіння масок та використання вогнів для захисту від зла.

У наш час Хелловін набув популярності в різних країнах світу, проте не всюди воно “приживається”. У країнах, де традиційно відзначають День мертвих (відзначається у Мексиці, Гондурасі, Гватемалі та Сальвадорі), Хелловін часто сприймається як стороннє свято, яке конкурує з місцевими традиціями. До США традиції Хелловіну потрапили завдяки мігрантам з Ірландії у ХІХ столітті. Спершу святкування мало локальний характер, проте з часом набуло масштабів національного явища. Поворотним моментом у комерціалізації свята стало XX століття, коли до святкування почали активно залучати дітей. Тоді і сформувалася традиція “trick-or-treat” (пригощай або зроблю фокус).

Індустрія розваг побачила у Хелловіні можливість для збільшення прибутків. Сьогодні виробництво костюмів, декорацій та солодощів на це свято приносить мільярдні прибутки. За даними Національної федерації роздрібної торгівлі США, витрати на Хелловін щороку зростають і сягають понад 10 мільярдів доларів.

Сучасний Хелловін побудований навколо декількох ключових символів: гарбуза з вирізаними очима(Джек-Ліхтар), привидів, відьом та чорних котів. Компанії активно використовують ці образи в маркетингових кампаніях, стимулюючи споживачів купувати тематичні товари. Виробники товарів навмисне створюють атмосферу страху й загадковості, щоб викликати інтерес аудиторії. Промо-акції, розпродажі, квести та тематичні вечірки сприяють ще більшому залученню людей у “святковий процес”. Навіть ресторани та кафе створюють спеціальні меню з прив’язкою до Хелловіну, пропонуючи “жахливі” страви та напої.

Втім, сучасний вигляд Хелловіну розділив людей на два табори: критиків та фанатів. Критики вважають, що сучасне святкування втратило свій первісний зміст і перетворилося на ще одну можливість для масового споживання. Традиції, які колись несли в собі символічний та релігійний зміст, тепер слугують лише для розваг. Натомість фанати зазначають, що зміни – це природна еволюція культури. Свято об’єднує людей та створює святкову атмосферу. Також багато людей знаходять у цьому святі можливість для творчого самовираження через костюми та декорації. Хелловін – свято, яке увібрало в себе елементи давніх традицій і сучасні комерційні практики. Незважаючи на критику, Хелловін залишається популярним святом, яке задовольняє потребу людей в розвагах.

Ярослав Руснак


 

* Редакция сайта не несет ответственности за содержание материалов. Мнение авторов может не совпадать с мнением редакции.

Добавить комментарий
Имя
Сообщение

Комментарии:

нет комментариев
Лента статей
МІГ
МЕЛИТОПОЛЬСКИЕ ВЕДОМОСТИ
ПОЗИЦІЯ
ПОРОГИ
ДІТИ ЗАПОРІЖЖЯ
MISTO.ІНФОРМ
ІНДУСТРІАЛЬНЕ ЗАПОРІЖЖЯ
РАЦИОНАЛЬНАЯ ГАЗЕТА (АРХИВ)
ЗАПОРІЗЬКА СІЧ (АРХІВ)
РОСТ (АРХИВ)
КЛЯКСА. ГАЗЕТА ДЛЯ ШКОЛЬНИКОВ (АРХИВ)
СОДРУЖЕСТВО (АРХИВ)
ПРАВДА (АРХИВ)
УЛИЦА ЗАРЕЧНАЯ (АРХИВ)
ЗАПОРОЖСКИЙ ПЕНСИОНЕР (АРХИВ)
ВЕРЖЕ (АРХИВ)
МРИЯ (АРХИВ)
НАДЕЖДА (АРХИВ)
ГОРОЖАНИНЪ (АРХИВ)
БЕРДЯНСК ДЕЛОВОЙ (АРХИВ)
ОСТРОВ СВОБОДЫ (АРХИВ)
ЖУРНАЛ ЧУДО (АРХИВ)
АВТОПАРК (АРХИВ)
МИГ по ВЫХОДНЫМ (АРХИВ)
Про СМИ

Студентський інформаційний портал «Пороги» - це цікаво й корисно, це креативно й актуально, це гостро й оперативно. «Пороги» - це погляд запорізького студентства на молодіжні проблеми. Це репортажі з мистецьких акцій і спортивних подій, інтерв’ю з  неординарними людьми, це матеріали, що зацікавлять молодого науковця, майбутнього студента, творчу людину. «Пороги» - це ресурс для тих, хто шукає себе, хто хоче писати, кого турбує молодь Запоріжжя. «Пороги» - для тих, хто думає і хоче знати.

Контакты

Адреса:
м. Запоріжжя, вул. Залізнична, 24, 9 поверх, к. 907

Телефон:
289-12-22

Сайт:
www.porogy.zp.ua

E-mail:
porogy@mail.ru

Запоріжжя та область | Новости Запорожья и области RSS 2.0 |