Звичайно, перше, що спричиняє сум пасажирам нашого автовокзалу (Автостанція № 1) – це зачинені, вже навіки, мабуть, центральні двері. Зараз зсередини їх надійно “замурували” гральні автомати кількох видів. Звичайно, добре розважитися, чекаючи свого автобуса чи маршрутку, але ж задуха влітку тут невимовна. Задній же вхід до автовокзалу часто-густо заставлено паками з напоями, коробками з товаром, які прибувають нескінченним потоком.
Звична ситуація – у касі черги немає... Квитків на південь також. Але люди, що не вперше подорожують, впевнено йдуть до водіїв – і гарантовано потрапляють у маршрутку до моря. Якщо не в першу, то в другу – транспортом зараз пасажиропотік забезпечено.
З цього виникає питання, чи, бува, не існує домовленість між касою та водіями – про ліміт "квиткових" та "безквиткових" пасажирів. Водії пояснюють, що їм же треба мати "живу копійчину", і жаліються, що пасажиропотік нерівномірний: то на море їдуть багато людей, то з моря, у будні бажаючих менше, в уік-енд – значно більше. Тож, таким чином водії забезпечують собі рівномірність прибутків.
Співробітники автовокзалу розповіли, що кількість автобусів влітку в них залишається такою ж, як і взимку. Тобто, сезонних доповнень немає, не доводиться й наймати на сезон додаткових працівників. А маршрутники, які забезпечують поїздки до моря влітку – це фірми, які виграли тендери в облдержадміністрації. Зараз вони виставляють на маршрутах приблизно 50 машин щодня.
На нещодавньому засіданні обласного комітету з організації та проведення конкурсів на перевезення пасажирів перший заступник голови облдержадміністрації Олександр Бережний (головуючий) запевнив, що пріоритетом визначення переможців була здатність претендентів надати високу якість послуг та повну безпеку.
У конкурсі, на який виставлялось 16 маршрутних пакетів, взяли участь 10 підприємств-перевізників. 9 маршрутних пакетів залишилися поза увагою претендентів, оскільки перевізники вважають їх нерентабельними.
До речі, Олександр Бережний відзначив:
– На приміських пасажирських перевезеннях нелегалів не буде. – Ми докладемо всіх зусиль, щоб їм стало невигідно працювати на приміських перевезеннях.
А маршрути, на які попит був відсутнім, найближчим часом знову виставлятимуться на конкурс.
На тому ж засіданні представники підприємств-перевізників запевнили, що не будуть ображені громадяни пільгових категорій, водії не будуть палити в салоні, взагалі рівень культури обслуговування пасажирів буде підвищуватися.
Та пасажири можуть підтвердити – поїздки на море, до популярних місць відпочинку, зараз не порівняти з тими, що були років десять тому. Наприклад, про відео у салонах тоді ще не мріяли. Як і про те, що до столиці буде ходити справжній автолайнер – з кавою, стюардами. Коли ж хто скаже, що все це грошей коштує, не будемо сперечатися.
Якщо ж повернутися на автовокзал, будемо мріяти далі – про зал з кондиціонером (чи хоч вентиляцією), стільці під дахом. І все ж хотілося б, щоб пасажирам було місце на тротуарах (платформах) – зараз майже все там заставлено як не кіосками, то товаром. На лавах під навісом довго розсиджуватися просто небезпечно – причепляться як не жебраки, то дядьки напідпитку. Чомусь вокзали у нас завжди збирають навколо себе малоприємних, нетверезих типів. Тому будемо мріяти ще й про надійних охоронців.
До речі, в останні вихідні такого катастрофічного, як у чотири вихідні святкування Дня Конституції, напливу пасажирів не було, та й шляхи не були надто перевантаженими.
Олена ПІДДУБНА
Комментарии:
нет комментариев