У 2025 році штучний інтелект продовжує змінювати ландшафт медіа, а одна з найбільших змін стосується того, як користувачі отримують новини. За даними TechCrunch, з посиланням на компанію Similarweb, користувачі все частіше звертаються до ШІ, зокрема ChatGPT, щоб отримувати новини прямо через відповіді на запити, не заходячи на новинні сайти, пише IZ.
З травня 2024 року кількість пошукових запитів, які не ведуть до переходу на новинні сайти, зросла з 56% до 69%. Це означає, що дедалі більше людей читають новини прямо через платформи ШІ, які надають відповіді та витягують інформацію з різних джерел, без необхідності відвідувати веб-сайти новинних ресурсів.
Загальний трафік на новинні ресурси також зазнав зниження, і якщо раніше він становив понад 2,3 мільярда відвідувань, то тепер ця цифра опустилася до менш ніж 1,7 мільярда. Проте, новини через ChatGPT показують позитивну динаміку: кількість новинних запитів у цій платформі зросла на 212%. При цьому кількість переходів з ChatGPT на новинні сайти зросла з менш ніж 1 мільйона до понад 25 мільйонів за рік. Найбільше виграли ресурси такі, як Reuters, NY Post та Business Insider, які зафіксували істотне збільшення трафіку. Однак, незважаючи на популярність, The New York Times зазнала лише незначного зростання трафіку.
Особливий інтерес викликають новини про фінанси, фондові ринки, спорт, політику та економіку, однак навіть такий приріст трафіку недостатній, щоб компенсувати падіння органічного пошуку через пошукові системи.
У відповідь на ці зміни, Google запровадила нову функцію Offerwall, яка дозволяє новинним сайтам заробляти не тільки на рекламі, але й через мікроплатежі та підписки. Ця ініціатива може стати важливою для медіа, які шукають нові способи монетизації на фоні зміщення аудиторії в бік ШІ-платформ.
Комментарии:
нет комментариев