Рух автомобіля, так само як і найважливіші його характеристики, забезпечуються двигуном. Проєктування взагалі кожного авто починається з вибору двигуна, тож всі інші агрегати та частини вже підбираються чи розробляються під нього. Оскільки цей вузол дуже складний, ремонт двигуна у Львові неможливий у гаражних умовах, і може бути доручений лише спеціалізованому автосервісу.
Докладніше дізнатися про це можливо за посиланням https://germesavto.com.ua/remont-dvyguna/, а метою нашої статті ми бачимо викладення деякої інформації, яка змусить вас поважніше ставитись до серця свого автомобіля і частіше до нього прислуховуватись.
Що цікавого відомо про автомобільні двигуни?
Навіть людині нецікавої та далекої від техніки буде корисно для загального розвитку знати, що:
- Досі невідомо, хто саме винайшов двигун внутрішнього згоряння. Називається багато персоналій, і пошук істини ускладнюється тим, що найдавніші машини дуже відрізнялись від сучасних і між собою. Але проєкти та моделі розроблялися вже у XVII сторіччі;
- У 80-х роках вдало розроблялися пластмасові двигуни, проте умови для їх серійного виробництва були відсутні, а саме виробництво за розрахунком коштувало б на 20% дорожче звичайного металевого мотора. У 2017 році фахівці японської компанії Sumitomo спільно з німецькими інженерами винайшли двигун внутрішнього згоряння, який повністю складається із спеціальної армованої пластмаси SBHPP. Його пропонується друкувати на 3D-принтерах;
- Навіть найсучасніші двигуни внутрішнього згоряння мають коефіцієнт корисної дії не більше 25% на бензині. Тобто, з 10 літрів палива на рух машини витрачається 2,5 літри, інше уходить на подолання сили тертя та теплові втрати. Дизельні двигуни ефективніші і мають до 40% КПД;
- Корпорація Weichai в 2020 показала дизельний двигун з 5 спеціальними технологіями: узгоджене згоряння, узгоджене проєктування, розподіл енергії вихлопу, зонування мастила та інтелектуальне управління. В результаті його КПД сягнув фантастичних 50%, але чи піде цей мотор у серію, невідомо;
- Найвищий КПД у електричних двигунів – до 99%. Частково через це ДВЗ переживають останні свої часи, оскільки їх мала ефективність є однією з причин, через які вони підуть в історію. Прискорити екологічне щасливе майбутнє поки що заважає недосконалість акумуляторів;
- На кожен літр палива, що згорає у двигуні, потрібно 11 літрів повітря. Тому назва «бензиновий» чи «дизельний» - вкрай умовна. Без повітря ДВЗ не працюють у вакуумі, в космосі чи під водою. Щоправда, на чистому повітрі без мінерального палива двигуни теж не працюватимуть;
- Відпрацьовані двигуни є дуже дорогими та стильними арт-об’єктами. З них модно робити красиві журнальні столики із скляними стільницями. Їх зображення ви можете самі знайти в Інтернеті. Вам обов’язково захочеться мати один з таких, навіть якщо ви байдуже ставитесь до механіки.