Лента статей
Про СМИ

Еженедельная региональная газета РОСТ издается с 3 ноября 2004 года – и за это время завоевала репутацию популярного издания, оперативно информирующего о новых предложениях рынка товаров и услуг. Популярность газеты растет, в первую очередь, благодаря тому, что РОСТ как универсальное издание стремится предоставлять своим читателям наиболее полную и объективную информацию.

Специализация газеты: новости, реклама товаров и услуг, частные и коммерческие объявления, вакансии, справочные материалы, юридические консультации; 45 каналов телепрограммы с анонсами и другая информация.

Издание имеет статус областного и распространяется городах Энергодаре, Каменке-Днепровской, Днепрорудном, Васильевке, Михайловке, а также в Каменско-Днепровском, Велико-Белозерском, Васильевском и Михайловском районах.

Контакты

Почтовый адрес:
71503, г. Энергодар, пр. Строителей, 17/2, офис 27 – 30.
Тел./факс:
(06139) 4-04-32; 6-00-06; 6-07-80
Сайт:
www.rost-info.com.ua
E-mail:
rost@oriontv.net

misto.zp.ua

Чи зміг Енергодар позбавитися статусу міста «проектів»?

Чи зміг Енергодар позбавитися  статусу міста «проектів»?

 

 

Нові проекти – це завжди добре, але якщо вони реалізуються, а не лишаються на папері. На жаль, Енергодар кілька років поспіль доволі справедливо називали саме містом проектів. Тут варто зробити ремарку: нереалізованих проектів. Чи вдалося відкріпити цей ярлик? Ми звернулися до архівів наших публікацій, щоб згадати про плани та обіцянки місцевої влади, а також зустрілися з міським головою Павлом Музикою, щоб поговорити у першу чергу про те, що в Енергодарі змогли реалізувати за рік.

На тлі постійних комунальних потрясінь та невдоволень – тут і керуюча компанія, і тарифи ТВК, які тепер міська рада ввела в дію на рівні 100% від так званого «сорокінського» розрахунку, – ми можемо все ж говорити і про певні позитивні зрушення. З них і почнемо, хоча поговоримо і про інше.

На ініціативи енергодарців спрямовано 7,8 млн грн

Скажемо відверто, коли ставили міському очільнику питання про найбільш серйозні проекти, які вдалося реалізувати, були майже впевнені, що наша розмова почнеться з ремонту доріг. Але на перше місце Павло Музика поставив «Громадський бюджет» – проект, який вдалося запустити за підтримки міжнародних партнерів. Нагадаємо, це своєрідна можливість для кожного мешканця міста витратити бюджетні кошти на корисні для енергодарців речі. На ідеї містян зарезервовано до 10 мільйонів гривень. У 2018 році мешканці Енергодара подали 37 проектів. Перемогли за результатами голосування 5 великих (вартість втілення коливається від 200 тис. до 1 млн грн) та 21 малий (до 200 тис. грн) проект на загальну суму 7,8 млн грн. Всі ці ідеї реалізовували коштом бюджету впродовж цього року.
«Громадський бюджет» став по суті тим інструментом, який залучив енергодарців до вирішення тих чи інших проблемних питань. І це непогане досягнення. «Це не наші ідеї, а ідеї мешканців міста. Це те, що вони хотіли б бачити у своїх дворах, будинках, на вулицях міста», – зазначає міський голова.

З втіленням проектів у життя виникли складнощі. Завдання були покладені на комунальні підприємства. Більше всього дісталося «Міськзеленбуду». Навесні керівниця цього КП на депутатську комісію виносила питання про дозвіл на укладення прямих договорів – більшість тендерів не відбулася через відсутність бажаючих брати в них участь. Підрядників шукали, як то кажуть, напряму.

Тим не менш завдяки «Громадському бюд­жету» в місті з’явилися нові дитячі і спортивні майданчики у дворах та навчальних закладах, пішохідні доріжки, сучасне освітлення, міні-стадіони, баскетбольне поле тощо. Яскравий мурал на будинку № 4 по вулиці Центральній хоч і був серед малих проектів «Громадського бюджету», але став своєрідною візитівкою і нагадуванням про те, що ініціатива мешканців може втілитися в життя.
Міський голова зазначив, що наразі є затримка із закінченням кількох проектів, але у відповідальному за їхнє виконання КП «Міськзеленбуд» запевнили, що до кінця року все буде готово.
У 2020-му проектів буде більше: чотири великих та 33 малих.

Юні футболісти нарешті дочекалися стадіону

Ще у травні 2017-го, після перемоги футбольної команди енергодарського НВК № 5 у Всеукраїнському турнірі UNICEF Football Cup, в Енергодарі почали говорити про те, що за цю перемогу спортсмени отримають сучасний шкільний стадіон для тренувань. Проектом це лишилося на два роки. У серпні 2019-го після проведення тендеру на стадіоні нарешті почалася реконструкція. Новий майданчик вже майже готовий. Павло Музика запевняє: стадіону такого рівня в Енергодарі не було. Роботи виконувала львівська фірма, яка підтвердила якість матеріалів, зокрема штучного газону, яким вкрито поле, та й в цілому до завдання підрядники підійшли професійно та відповідально. Нагадаємо, що цього року у рамках спільного проекту ДТЕК та ФК «Шахтар» новий шкільний стадіон з’явився ще й у НВК № 1.

А от реконструкція стадіону «Старт» поки так і лишається проектом і планами на майбутнє. «Стадіон ми проїли, – каже очільник міста та пояснює: – Кошти, які були заплановані на реконструкцію міського стадіону, ми вимушені були зняти з цього проекту та спрямувати на компенсацію різниці тарифів «Тепловодоканалу». Новий стадіон був моєю обіцянкою спортсменам, я це пам’ятаю. Поки ми вимушені пересунути ці роботи, але в майбутньому будемо шукати можливість втілити в життя цей проект».

Сквер на Молодіжній

Згадав Павло Музика і про скверик на Молодіжній на місці пустиря: «Я знаю, що є нарікання, уїдливі коментарі, але всі ми пам’ятаємо, що було на цьому місці впродовж 20 років – занедбані недобудови, бур’яни, сміття. Не так просто було з реалізацією, ми міняли підрядника, бо попередній неякісно виконував роботи, може, не все вдалося реалізувати саме так, як ми планували спочатку. Але ж усі бачать комфортну зону відпочинку, з зеленим газоном, сучасним освітленням. Роботи ще проводяться, але вже на завершальному етапі.
Готуючи цей проект, ми спонукали підприємців розморозити будівництво. На одній ділянці вже йде зведення торгівельного центру. Є сподівання, що у найближчому майбутньому зміниться вигляд і території, що зараз обнесена огорожею».

У соціальних мережах, які завжди оперативно і активно реагують на будь-які зміни, дійсно було немало як схвальних, так і негативних відгуків. Останні були і щодо виконання тих чи інших робіт, і, що найважливіше, щодо вартості скверу. Користувачі ставили під сумнів, що сквер, яким ми його врешті побачили, дійсно коштує кілька мільйонів. Міський голова, нагадав, що на об’єкті було проведено багато підготовчих робіт – проведені комунікації, нова система поливу, до того ж роботи ще ведуться. А ще додав: всі проекти проходять державну експертизу і без неї починати їх втілювати в життя заборонено, тож вартість перевірена. Якщо ж ті чи інші роботи не виконані, то все це фіксується в акті, впливає на розрахунки з підрядниками і кінцеву суму.

Система відеоспостереження

Впродовж кількох років ми плекали ідею з запуском у місті системи відеоспостереження. Більш того, у 2015-му в Енергодарі навіть були встановлені камери, частково витрати на себе взяли місцеві підприємці. Відео з камер виводилося на монітори до відділу міліції, але згодом виявилося, що зберігати записи немає де. Тож про функціонування цієї системи, на жаль, говорити не доводилося. Минулого року Енергодар долучився до ініціативи «Безпечне місто». Закупили обладнання, надсучасні камери та почали монтаж системи. І хоча спочатку терміни запуску системи камер, серед яких є й такі, що розпізнають обличчя та номери автівок, призначали на кінець 2018-го, але по факту це відбулося лише влітку 2019-го. Вже у перші дні роботу відеоспостереження оцінили правоохоронці – завдяки фіксації вдалося оперативно розкрити кілька правопорушень.
На підході проект «Безпечна школа» – у навчальних закладах міста та по периметру мають встановити камери та під’єднати до загальної системи. Чи є в планах намір розширити мережу вуличних камер? Мер запевняє, що така можливість розглядається. У першу чергу звертатимуться до підприємців, на об’єктах яких вже ведеться відеоспо­стереження, з пропозицією інвестувати у заміну свої камер на більш сучасні, місто ж під’єднуватиме їх до загальної системи та обслуговуватиме.

Ремонти доріг спустошили бюджет?

Нещодавно довелося почути думку, що багатий Енергодар лишився без грошей у бюджеті та ще й вліз в кредити через небувало дорогий та масштабний ремонт доріг. Чи справді це так?
Почнімо з того, що найбільш амбітні проекти фінансувалися за кошти так званого екологічного фонду бюджету. Він наповнюється екологічним податком, який сплачують підприємства. У нашому випадку більше всього спецфонд отримує від ДТЕК ЗаТЕС. Впродовж не одного року гроші екофонда майже не витрачалися. Ще у 2016-му Енергодар накопичив 90 мільйонів, а надходження щороку зростали. Нюанс екофонда в тому, що використати кошти можна на відповідні проекти та завдання – екологічної та природоохоронної спрямованості. В Енергодарі існує і регулярно оновлюється перелік завдань, що фінансуються з екофонду. І хоча в ньому наразі вже немає завдання про укріплення набережної, яке було раніше, на 2019 рік у переліку, наприклад, реконструкція полігону ТБО, придбання техніки для КП «Чисте місто» та реконструкція споруд для збирання вод поверхневого стоку на кількох вулицях – Молодіжній (від початку по перетину з Енергетиків), Курчатова, Будівельників та Енергетиків та Українській. Останнє перехідні з 2018-го.

Таке формулювання і, звичайно ж, виконання всіх відповідних робіт дозволило «екологічні» гроші з міського бюджету спрямувати на ремонти доріг.
Згідно з інформацією, наданою РОСТу міським головою, реконструкція споруд для збирання вод поверхневого стоку та ремонти енергодарських доріг вже профінансовані на такі суми:
вул. Молодіжна (до кільця) – 25,98 млн грн (22,9 млн грн у 2018 році, 3 млн грн – у поточному)
пр. Енергетиків – 24 млн грн (13,21 млн грн у 2018 році, 10,79 млн у 2019)
вул. Курчатова – 90,91 млн грн (32,5 млн грн у 2018 році, 58,4 млн грн у 2019)
пр. Будівельників – 106 млн (70,1 та 36 млн грн)
вул. Українська – 20 млн грн (730 тис. грн та 19,27 млн грн)

Зазначимо, що це не остаточні суми, адже розрахунки з підрядниками відбудуться після закінчення робіт та підписання актів. В цілому на 2019 рік на вказані вулиці виділено асигнувань на загальну суму 186,44 млн грн. Це кошти екофонду. І він дійсно суттєво «схуд», але на спроможності міського бюджету фінансувати заплановані заходи, вже не кажемо про захищені статті, це не позначилось. Шкода хіба що набережної, вона все ще чекає.
Про роботи, які проведені на зазначених вулицях, РОСТ писав неодноразово, тож повертатися до цього не будемо. Павлу Музиці ми поставили кілька запитань. По-перше, чому більшість накопичених коштів від екологічного податку пішли саме на ремонти доріг. По-друге, як він оцінює якість виконаних робіт.

За словами Павла Олексійовича, впродовж багатьох років управління економіки міської ради проводить анкетування на підприємствах, в організаціях та закладах. Серед інших питань ставилося про найбільш актуальні проблеми міста. ТОП-3, за думкою опитуваних, виглядає так: дороги, медицина, житлово-комунальне господарство.

Тож нові дороги Енергодару були просто необхідні. До участі у тендерах вдалося долучити компанію ONUR, яка на дорогах України заробила гарну репутацію. В цілому, як запевняє мер, подібним фірмам не дуже цікаві невеликі проекти:
«Для ONUR більш вигідно брати в роботу великі обсяги, а не заходити у такі невеличкі міста. До того ж всі ми знаємо, з якими фактами зіштовхнулися тут закордонні фахівці (викрадення матеріалів, їзда по щойно укладеному асфальту, хамство автомобілістів – ред.). Але нам все ж пішли назустріч. Крім самих доріг, ми мали супутні проблеми – жахливий стан ливневої каналізації та тротуарів, тож розробили комплексні проекти. Можливо, хтось скаже, що можна було робити дороги поетапно, а не гуртом. Але ми дійсно націлилися на максимальні об’єми, оскільки не впевнені, що вдруге змогли б залучити таких виконавців. Важливо, що ONUR тимчасово встановив у нас свій асфальтний міні-завод, тож ми маємо використати цю можливість».

До якості проведених ремонтів у енергодарців різне ставлення. Негативні відгуки здебільшого можна почути про нові тротуари. Є місця, де плитка вже пішла «хвилею», а подекуди й від самого початку була укладена нерівно.
Фахівці ONUR виконували суто дорожні (асфальтні) роботи, адже саме це – їхній профіль. До заміни споруд для збору води, встановлення бордюрів, викладення тротуарної плитки залучали субпідрядників. З ними, як каже міський голова, були неабиякі проблеми. З кількома бригадами ONUR розривав договори. Від тротуарної плитки також не раз відмовлялися через низьку якість.

Недоліки в роботі є. Їх визнає і міський голова, і виконавці робіт. До зауважень підрядник прислухається і виправляє. Наприклад, є запитання до переходу з основних вулиць на внутрішньоквартальні, та їх обіцяють вирішити.
«Я давав міським службам, зокрема УКВ, завдання показати виконавцям всі недоліки, оформити зауваження та вирішити питання про їхнє усунення», – запевняє Павло Музика.
А от про нову ливневу каналізацію мер відгукається схвально, мовляв, свою роботу вона показала під час дощів. Коли у минулі роки під час сильних опадів машини мало не пливли окремими ділянками містами, то тепер вже за годину води на дорогах немає. За словами міського голови, варто розуміти, що під час зливи моментально весь об’єм води через приймальні камери не може бути відведено, це технічно неможливо. Нові споруди для збирання вод поверхневого стоку теж мають свою пропускну спроможність, вона відповідає встановленим нормам.

Вічні калюжі, які після дощу утворюються на в’їздах у двори, подекуди все ж лишилися на місці і після ремонту доріг. Є така «водойма» на Енергетиків між будинками 8 та 4, на Курчатова між сквером та будинками 15-17 (на фото).
Діляться подібними світлинами і користувачі соціальних мереж. Є запитання до того, як у сильний дощ пересуватися мешканцям будинку 12 на проспекті Будівельників – вода, яку не встигає відвести ливнева каналізація, йде під будинки. Виправляти такі моменти будуть або підрядники (якщо це їхнє недопрацювання), або міські служби (якщо це їхня зона відповідальності).
Питання, яке так і лишилося проблемним, – благоустрій зелених зон між тротуарами та проїжджою частиною. Проектами реконструкції було передбачено завезення сюди землі і подальше озеленення. Та, як ми вже повідомляли, придбати землю в місті не можуть.

Наразі по жодній з вулиць ще не підписані акти виконаних робіт.

Ще раз про кредит

Рішення про кредит на 100 мільйонів на дороги енергодарці не зрозуміли взагалі. Ну якщо вже так конче необхідно цього року продовжити ремонт, то хіба не можна обійтися своїми коштами? В мерії вкотре пояснюють: у бюджет 2019 року подальший ремонт не закладався, тож вільних ста мільйонів цього року немає. Бюджет збалансовано за доходами та видатками. А ті кошти, які на початку року розміщалися на депозитах, тому й називаються тимчасово вільними, що розписані під ті чи інші заходи и впродовж року будуть витрачені.

Тож для продовження капітального ремонту доріг Енергодар взяв кредит. Про його умови більш детально розповіла начальник фінансового управління Олена Денисенко: 100 млн грн запозичення від «Укргазбанку» взято строком на 5 років. Процентна ставка 19,5%, вона може коливатися у разі зміни Нацбанком облікової ставки, але у межах від 16 до 23 відсотків. Погашати кредит ми маємо щомісячно, але встановлюється пільговий період на рік, коли ми виплачуємо лише відсотки. Маємо право брати кредит частинами і виплатити достроково. Останнє може суттєво зменшити переплату. Наприклад, зараз взяли частку в 15 млн грн. Щоб не переплачувати, є наміри погасити кредит якомога швидше.

Олена Володимирівна запевняє, що ставка у 19,5% насправді доволі низька. «Укргазбанк», що вийшов на конкурс з найкращими умовами кредиту, пропонував 20,75% і додаткові витрати на обслуговування кредиту. Міністерство фінансів наполягло: ставку треба зменшити, а плату за обслуговування не стягувати. Зазначимо також, що застава за кредитом не передбачена, відсотки місто виплачуватиме із загального фонду, а тіло кредиту – з бюджету розвитку.

На кредитні кошти на повну ведуться роботи на Молодіжній. Укладено договір на реконструкцію Воїнів-Інтернаціоналістів. А щодо Козацької плани змінилися. Залишку кредитних коштів на її ремонт не вистачить, тож було ухвалено рішення після Воїнів (там роботи почнуться вже наступного року) ремонтувати вулицю Лісову. Козацька ж поки чекатиме своєї черги.

Яка доля чекає на міський парк та фонтан, що буде з тарифами, чи не обійшли цього року увагою житлово-комунальне господарство та чи правильним було рішення розділити КП ПКВ – читайте у наступному номері.


 

* Редакция сайта не несет ответственности за содержание материалов. Мнение авторов может не совпадать с мнением редакции.

Добавить комментарий
Имя
Сообщение

Комментарии:

нет комментариев
ПОЗИЦИЯ
МЕЛИТОПОЛЬСКИЕ ВЕДОМОСТИ
ИНДУСТРИАЛЬНОЕ ЗАПОРОЖЬЕ
РОСТ
МИГ
MISTO.ИНФОРМ
ДЕТИ ЗАПОРОЖЬЯ
ПОРОГИ
РАЦИОНАЛЬНАЯ ГАЗЕТА
КЛЯКСА. ГАЗЕТА ДЛЯ ШКОЛЬНИКОВ
ЗАПОРІЗЬКА СІЧ
СОДРУЖЕСТВО
ПРАВДА (АРХИВ)
ЗАПОРОЖСКИЙ ПЕНСИОНЕР (АРХИВ)
УЛИЦА ЗАРЕЧНАЯ (АРХИВ)
ВЕРЖЕ (АРХИВ)
МРИЯ (АРХИВ)
НАДЕЖДА (АРХИВ)
ГОРОЖАНИНЪ (АРХИВ)
БЕРДЯНСК ДЕЛОВОЙ (АРХИВ)
ИСТЕБЛИШМЕНТ. АНАЛИТИКА (АРХИВ)
ОСТРОВ СВОБОДЫ (АРХИВ)
ЖУРНАЛ ЧУДО (АРХИВ)
ОКРУЖАЮЩАЯ СРЕДА. ТРК АЛЕКС (АРХИВ)
БЕЛАЯ СТРЕЛА (АРХИВ)
ЗНАМЯ ТРУДА (АРХИВ)
АВТОПАРК (АРХИВ)
МИГ по ВЫХОДНЫМ (АРХИВ)
Запорожье и область | Новости Запорожья и области RSS 2.0 | | follow us on | читайте нас в |