Суцільна перемога, багато Зеленського і ШІ: за що критикують новий підручник історії з запоріжцем в співавторстві07.04.2025 ![]() Наприкінці березня українським одинадцятикласникам почали роздавати нові підручники з історії України авторів Олександра Гісема, Олександра Мартинюка та співавтора Акіма Галімова. До речі Акім Галімов – уродженець Приморського району, Запорізької області. Історик, зараз працює продюсером «1+1 media». Підручник сколихнув соцмережі, до посібника було багато питань, в тому числі і серед істориків. Історикиня Марія Воротило зазначила, що учням, які вже через місяць здаватимуть екзамени, буде доволі важко вивчити нові теми. Адже підручник охоплює часовий проміжок аж до 2024 року. «Насправді між істориками є своєрідна домовленість – ми не обговорюємо професійно події, яким менш як п’ять років. Бо минуло занадто мало часу, ми ще не є об’єктивними, не всі наслідки можуть бути очевидними. А якщо говорити про Україну, такі «молоді» події є ще й дуже тригерними», – пояснює Воротило. Історик, волонтер Віталій Гайдукевич вказує, що в підручнику надто возвеличується особистість президента Зеленського. На його думку нове видання вже є частиною підготовки до виборчого процесу. «Бачите — так Банкова хоче подавати повномасштабку. Скрін яскрава ілюстрація, що однією із фундаментальних проблем відновленої української державності, від 1991 року і дотепер є наглухо провалена система освіти. Зокрема гуманітарної освіти. Картинка є ілюстрацією того, що усі, хто стоїть за появою ТАКОЇ подачі параграфу є довбані лизоблюдські покидьки. Усі. Хто давав вказівку, хто таке писав, хто благословляв, хто взяв до виконання. Якщо від Міносвіти не буде реакції на це ганьбище протягом доби, значить кінцеву відповідальність за цей смисловий теракт несе міністр освіти особисто. Чому? Ну, перш за все пика Зеленського і Єрмака, людей які провалили підготовку до великої війни, найбільш абсурдний вибір для ілюстрації ілюстрації країни, як бореться. Це примітивний прогин, гидке малоросійське «сматрі, царь, как тєбя твої халопи любят». Із освітянсько-наукової точки зору вже прокоментували інші: наприкінці навчального року вставляти якісь новації в підручник — дурь, невідповідність суті і візуального контенту — заангажованість і некомпетентність, ігнор наукової логіки «не чіпати найсвіжіших подій силу браку достеменної інформації для осмислення і висновків» — відверта маніпуляція з метою спотворення реальних подій в головах дітей, … перелік можна розвинути. Яка мета такої диверсії? Іншого слова крім «вибори» в голові не народжується… Хтось дуже хоче, щоб старшокласники не знали про шашлики, хамство у відповідь на попередження про підготовку Москви до атаки, показове нічогонеробство, втечу з Києва керівних органів, некомпетентність, дічайшу брехливість офіційних говорячих голів… і разом із тим дехто дуже не хотів би, щоб молодь знала ХТО НАСПРАВДІ і як втримав країну. Чи слід зі старшокласниками говорити про події повномасштабки? Так. Але не в такому форматі, не із такими акцентами. Чи готове суспільство чесно говорити про події останніх 5-6 років? Ні. Чи можливо викладати абсолютно відкрито і прозоро історію війни, яка ще триває? Ні — надто багато грифованої інформації. Чи можна поєднати незакінченість війни і потребу пояснити школярам підгрунтя війни, попередні етапи, логіку агресора і перебіг загальновідомих подій перед і під час? Так. Зокрема для розвіювання міфів. Але в ОПІ не хочуть руйнації міфів, їм треба добудувати свій міф про найвеличнішого і ретельно вкрити його бронзовою фарбою в кілька шарів. Нам потрібна докорінна реформа освіти. Особливо гуманітарної. Справжня, а не ритуальні танці із педагогічним бубном», – пише Гайдукевич. Источник: forpost.media * Редакция сайта не несет ответственности за содержание материалов. Мнение авторов может не совпадать с мнением редакции. |
Свежие новости
Школи Запорізької області можуть отримати безкоштовні набори для дослідів з біотехнологій • 07.04.2025
Пресс-релизы
|
Комментарии:
нет комментариев