Стало відомо, як виглядав тимчасовий мост у Запоріжжі. Фото12.06.2023 Падіння рівня води в Дніпрі внаслідок руйнування російськими нацистами греблі Каховської ГЕС у червні цього року відкрило нашим очам ще одну сторінку історії Хортиці – залишки дерев’яних мостів 1944 року, які знаходились під водою 70 років. За інформації пресгрупи Нацзаповідника «Хортиця», після запеклих боїв в м. Запоріжжі у жовтні–грудні 1943 гребля ДніпроГЕСу, а також сталеві мости Стрілецького були зруйновані. Для продовження наступу Червоної Армії на правому березі було прийняте рішення побудувати тимчасові залізничні мости через Дніпро, які б пролягли південною частиною острова Хортиця. Роботи почались 4 січня, майже одразу після відходу німців з Правого берега. Крім інженерних військ для спорудження мостів залучались тисячі робітників зі всієї області, зокрема працівники «Запоріжсталі», «Комунару», «Запоріжбуду» тощо. 80% земляних робіт виконувались вручну за важких погодних умов суворої зими (морози доходили до -20 градусів). Для більш складних робіт застосовувалась техніка. Насипали дамби та земляні підходи, забивали палі, яких було 1520 штук. Опори мосту виготовлялися із просочених шпал і колод. Прогонні конструкції встановлювались консольним краном. Особливо складним завданням було встановлення 30-метрової прогонної конструкції вагою 60 тонн над судноплавною частиною Дніпра. Попри всі складнощі 20 лютого (тобто через 48 днів) було відкрито проїзд по мосту з центральної частини міста на Хортицю. Через три дні, коли було добудовано міст через Старий Дніпро, відкрито рух поїздів по всій гілці довжиною 11 км зі швидкістю до 30 км/год. Починалась гілка біля вокзалу Запоріжжя І, далі йшла на захід, перетинала Дніпро по мосту довжиною 1330 метрів та заходила на дамбу в плавневій частині острова Хортиця, північніше впиралась в річище Старого Дніпра і долала його за допомогою мосту довжиною 560 метрів. Далі шлях проходив уздовж узбережжя Старого Дніпра на правому березі і з’єднувався з наявною залізничною магістраллю на ділянці Запоріжжя-Апостолове, недалеко від зруйнованого моста Стрілецького. Тимчасові мости проіснували цілих 9 років. За цей час вдалося відновити ДніпроГЕС, побудувати мости Б. Преображенського, рух якими було відкрито 30 грудня 1952 року. Тільки після цього тимчасові мости були демонтовані. А свідчення їхнього існування можна було побачити лише в насипних дамбах південної частини Хортиці та в спогадах старожилів. Источник: forpost.media * Редакция сайта не несет ответственности за содержание материалов. Мнение авторов может не совпадать с мнением редакции. |
Свежие новости
У Запоріжжі на блокпосту зупинили водія з підробленим посвідченням • 21.05.2024 Склад Запорізького виконкому поповнився фаховими спеціалістами • 21.05.2024 Щодо роботи громадського транспорту 22 травня • 21.05.2024 У Вільнянську в останню путь провели 25-річного Героя, який загинув у бою проти росіян • 21.05.2024 Пройшла чергова перевірка міського транспорту • 21.05.2024 Мовний омбудсмен долучився до розробки важливої для міста програми • 21.05.2024 Відновлення змішаного навчання у Запоріжжі: до виходу у школи готують 35 тисяч учнів • 21.05.2024 Розпочинається підготовка до нового навчального року • 21.05.2024 Щодо питань фітосанітарної безпеки • 21.05.2024 У Запоріжжі затримали інформаторку фсб: деталі • 21.05.2024 Пресс-релизы
|
Комментарии:
нет комментариев