Ціни на пальне в Україні: чи зростуть цього літа до 65 гривень і більше?

24.06.2025

Ціни на пальне в Україні: чи зростуть цього літа до 65 гривень і більше?

На українських автозаправках цінники стабільно повзуть вгору. За словами експертів, ця тенденція збережеться й надалі. Центр громадського моніторингу та контролю з'ясував, скільки доведеться викладати за літр пального найближчим часом і чи є надія на зниження вартості.

Середня ціна тримається біля позначки 60 гривень

Лише за останній тиждень дизель подорожчав на одну гривню, а бензин — на дві. Причина — зростання світових цін на нафту: з 65 до 75 доларів за барель. Про це повідомив директор Консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн.

«Я думаю, бензин ще може додати пару гривень, дизель — гривню-півтори. Імовірно, вже протягом найближчого тижня це стане реальністю», — зазначив експерт.

Втім, суттєвого стрибка цін він не очікує. За його прогнозами, середня ціна залишатиметься в районі 60 гривень за літр: «Компанії не хочуть перетинати цей психологічний бар’єр і триматимуться до останнього. Ринковий діапазон широкий: хтось перевищить 60 грн, але в інших мережах ціна триматиметься на рівні 57–58 гривень».

Також Куюн не виключає, що у разі зниження нафтових котирувань на світовому ринку, ціни на бензин в Україні можуть піти вниз.

Ціни на пальне можуть зрости ще більше: що впливає на ринок?

Вартість пального в Україні продовжує зростати. Причини цього — як глобальні, так і внутрішні. І якщо одні експерти стримано прогнозують збереження середньої ціни в межах 60 гривень за літр, інші попереджають: зростання може сягнути ще кількох гривень.

Причини подорожчання: нафта, валюта і війна

Менш оптимістичний у своїх оцінках засновник групи компаній "Прайм" Дмитро Льоушкін. За його словами, ціни на бензин і дизель можуть додати ще по 5 гривень за літр через здорожчання нафти, зміцнення євро та зростання цін на газ. Щодо газу, він прогнозує приріст на 3,5–4 гривні, але не виключає і стримування цін через зниження попиту — передусім у зв’язку з поширенням електромобілів.

Ще один чинник, що впливає на ціну, — бажання ритейлерів збільшити свою маржу між закупівельною та роздрібною вартістю пального.

Аналітик консалтингової компанії "НафтаРинок" Олександр Сіренко наголошує: український паливний ринок дуже чутливий до геополітичних ризиків. Сам факт ескалації на Близькому Сході, а особливо можливе блокування Ормузької протоки — критично важливого маршруту для транспортування нафти — вже призводить до зростання цін.

Цю думку підтримує й Володимир Омельченко, директор енергетичних програм Центру Разумкова. За його словами, навіть без загострення ситуації ціна на нафту може залишатися на рівні 75–80 доларів за барель. Але якщо Іран вдатися до військових дій або перекриє протоку, вартість пального зросте ще суттєвіше.

Біопаливо: впровадження з відтермінуванням

Водночас Верховна Рада відклала до 1 січня 2026 року штрафи для АЗС за недотримання вимоги щодо 5% біоетанолу в складі бензину. Як пояснила народна депутатка Ніна Южаніна, таке рішення пов’язане з втратою одного з нафтопереробних заводів, який забезпечував значну частку ринку, а також необхідністю імпорту пального без біодобавок з Греції та Туреччини.

Директор "А-95" Сергій Куюн також зазначає, що українські постачальники наразі не мають змоги забезпечити потребу в бензині з біоетанолом, оскільки європейські НПЗ виготовляють суміш із вмістом спирту 10%, а не 5%. Проте, за його словами, вже почалися проєкти зі створення потужностей для змішування бензину зі спиртом безпосередньо в Україні.

Він також запевнив, що до кінця літа обсяги пального вже законтрактовані, тож дефіциту не буде. А перехід на Е10 (бензин із 10% біоетанолу) з наступного року може стати поштовхом для української економіки — без негативного впливу на споживача.

* Редакция сайта не несет ответственности за содержание материалов. Мнение авторов может не совпадать с мнением редакции.
 
Добавить комментарий
Имя
Сообщение

Комментарии:

нет комментариев
Свежие новости
Пресс-релизы
Запоріжжя та область | Новости Запорожья и области RSS 2.0 |