Стало відомо, як виглядав тимчасовий мост у Запоріжжі. Фото12.06.2023 Падіння рівня води в Дніпрі внаслідок руйнування російськими нацистами греблі Каховської ГЕС у червні цього року відкрило нашим очам ще одну сторінку історії Хортиці – залишки дерев’яних мостів 1944 року, які знаходились під водою 70 років. За інформації пресгрупи Нацзаповідника «Хортиця», після запеклих боїв в м. Запоріжжі у жовтні–грудні 1943 гребля ДніпроГЕСу, а також сталеві мости Стрілецького були зруйновані. Для продовження наступу Червоної Армії на правому березі було прийняте рішення побудувати тимчасові залізничні мости через Дніпро, які б пролягли південною частиною острова Хортиця. Роботи почались 4 січня, майже одразу після відходу німців з Правого берега. Крім інженерних військ для спорудження мостів залучались тисячі робітників зі всієї області, зокрема працівники «Запоріжсталі», «Комунару», «Запоріжбуду» тощо. 80% земляних робіт виконувались вручну за важких погодних умов суворої зими (морози доходили до -20 градусів). Для більш складних робіт застосовувалась техніка. Насипали дамби та земляні підходи, забивали палі, яких було 1520 штук. Опори мосту виготовлялися із просочених шпал і колод. Прогонні конструкції встановлювались консольним краном. Особливо складним завданням було встановлення 30-метрової прогонної конструкції вагою 60 тонн над судноплавною частиною Дніпра. Попри всі складнощі 20 лютого (тобто через 48 днів) було відкрито проїзд по мосту з центральної частини міста на Хортицю. Через три дні, коли було добудовано міст через Старий Дніпро, відкрито рух поїздів по всій гілці довжиною 11 км зі швидкістю до 30 км/год. Починалась гілка біля вокзалу Запоріжжя І, далі йшла на захід, перетинала Дніпро по мосту довжиною 1330 метрів та заходила на дамбу в плавневій частині острова Хортиця, північніше впиралась в річище Старого Дніпра і долала його за допомогою мосту довжиною 560 метрів. Далі шлях проходив уздовж узбережжя Старого Дніпра на правому березі і з’єднувався з наявною залізничною магістраллю на ділянці Запоріжжя-Апостолове, недалеко від зруйнованого моста Стрілецького. Тимчасові мости проіснували цілих 9 років. За цей час вдалося відновити ДніпроГЕС, побудувати мости Б. Преображенського, рух якими було відкрито 30 грудня 1952 року. Тільки після цього тимчасові мости були демонтовані. А свідчення їхнього існування можна було побачити лише в насипних дамбах південної частини Хортиці та в спогадах старожилів. Источник: forpost.media * Редакция сайта не несет ответственности за содержание материалов. Мнение авторов может не совпадать с мнением редакции. |
Свежие новости
У травні в Запоріжжі відбудеться концерт артиста YAKTAK • 01.05.2024 У Запоріжжі адвокат намагався передати наркотики в устілках для взуття «кримінальному авторитету» • 01.05.2024 У травні в Запоріжжі відбудеться концерт Yaktak • 01.05.2024 Запорізькі поліцейські врятували чоловіка, який ледь не потонув у Дніпрі • 30.04.2024 Шоумен Олександр Педан зустрівся зі школярами в Запоріжжі • 30.04.2024 У Запоріжжі правоохоронець вимагав від військового хабар за «розв’язання» справи ДТП • 30.04.2024 Окупанти посилюють пропаганду на Запоріжжі перед датою перемоги в Другій Світовій війні • 30.04.2024 «Відновлювати заповідник на Бірючому доведеться довго», – голова Кирилівської СДА • 30.04.2024 Атамана з Запорізького ТЦК нагородили відзнакою «Золотий хрест» • 30.04.2024 Маскуйся і… готуйся: прикордонники знищили на Запоріжжі російський БТЛБ. Відео • 30.04.2024 Пресс-релизы
|
Комментарии:
нет комментариев