Лента статей
Про СМИ

Редактор Татьяна Ткаченко – редактор Мелитопольские ведомостиВ 2002 году редакция "МВ" создала свой первый сайт. Благодаря своей информативности, он сразу же стал популярным не только среди жителей Мелитополя и региона, но и далеко за пределами Украины. С появлением холдинга "МВ", мы поняли, что необходимо модернизировать имеющийся интернет-ресурс, разместив на нем самую полную информацию о Мелитополе, регионе, курортах Приазовья.
Каждый посетитель сайта может принять участие в его наполнении. Если у вас есть какая-либо горячая новость, интересная фотография, присылайте их нам - и вскоре они пополнят новостную ленту и фотогалерею. Заходите на форум, принимайте участие в обсуждении самых животрепещущих проблем. Именно в спорах всегда рождается истина.
Наша миссия: мы информируем жителей Мелитополя и региона обо всем, что наиболее значимо, полезно, интересно; мы представляем различные позиции, не навязывая ни одну из них.

Контакты

Учредитель:
ООО "Редакция "МВ"
Генеральный директор:
Михаил Кумок
Редактор:
Татьяна Ткаченко
Адрес:
72312, г. Мелитополь, ул. К. Маркса, 5
Телефоны:
приемная - 6-71-51
редактор - 6-88-98
отдел рекламы - 6-81-74
Веб-сайт:
www.mv.org.ua
E-mail:

Моніторинг регіональних каналів. Як дотримуються стандартів теленовинарі Запоріжжя

«Детектор медіа» відновлює моніторинг регіональних приватних телеканалів. Щомісяця ми аналізуватимемо якість новин трьох-чотирьох найвпливовіших телеканалів у кількох східних і південних областях України. Завдання цього моніторингу — не лише з’ясувати, наскільки ретельно дотримуються стандартів новинарі в регіонах, а й побачити, чи прийняли вони виклик Суспільного, новини якого «Детектор медіа» також аналізує. Ми вже опублікували моніторинг дніпровських каналів. На черзі Запоріжжя.

Експерти дослідили новини приватних телеканалів «Алекс» і ТВ-5 та комунального телеканалу Z, заснованого Запорізькою міськрадою. На всіх трьох каналах виявили матеріали з ознаками замовності. Найчастіше героєм таких матеріалів був міський голова Запоріжжя Володимир Буряк та голова обласної державної адміністрації Костянтин Бриль. Найнижчим рівень дотримання стандартів виявився в комунального каналу — 4,1 бала із шести можливих. «Алекс» і ТВ-5 продемонстрували кращі показники: 4,99 і 5,04 бала.

Примітка: назви матеріалів у звітах є умовними та не обов’язково відповідають заголовкам у випусках.

Матеріали з ознаками замовності



Телеканал Z

Серед 46 оцінених експертами матеріалів каналу шість (13 %) мають ознаки політичної замовності.

Телеканал Z позиціює себе як міський. Його засновницею є Запорізька міська рада, й це дуже помітно, позаяк основними спікерами в новинах є міські чиновники, а найчастіше міський голова Володимир Буряк, який фігурував у кожному випуску.

Частина сумнівних матеріалів прямо чи опосередковано стосується голови Запорізької ОДА Костянтина Бриля. Наприклад, у сюжеті «Зміни на краще в Оріхівському і Гуляйпільському районах» від 5 лютоговсе зводиться до того, що мешканці двох районів рапортують про досягнення, втілені на цих територіях, у тому числі коштом обласного бюджету: «Ремонти шкіл, будинків культури, покрівель, вуличного освітлення та водогону — усе це вдалося зробити протягом двох років в Оріхівському районі. На це витратили дванадцять мільйонів гривень, які виділили з обласного бюджету. Також кошти спрямували на придбання транспорту для шкіл та лікарень, про все це оріхівці розповіли голові Облдержадміністрації під час його поїздки у район. Там кажуть, що нині на території створено п&39;ять громад. Реформа децентралізації триває і в Гуляйпільському районі, а ще й у самому місті відремонтували спорткомплекс. На це з бюджету області спрямували майже десять мільйонів гривень. Обговорили гуляйпільці з очільником області і питання стану доріг. Торік усі магістралі місцевого значення були передані на баланс області».

Дуже схожим є сюжет «Як витратити 22 мільйони гривень за три роки» 8 лютого. Він позбавлений інформаційного приводу. Ведуча в підводці розповідає, що коштом державного й місцевих бюджетів збудували спортивне ядро у школі Великобілозерського району і що «тепер у районі запланували реалізувати ще тринадцять соціально важливих проектів, вони стосуються медичної та освітньої галузей. Значну увагу приділять і ремонту доріг». А далі незрозуміло звідки й чому з’являється з не дуже зрозумілим коментарем голова ОДА: «Костянтин Бриль, голова Запорізької облдержадміністрації: В прошлому році нам передали п&39;ять з половиною тисяч доріг місцевих з відповідним фінансуванням. В прошлому році було 480 мільйонів, в цьому році почти 600, — чому в вас збільшена сума в три рази. Т-шні дороги, “тешки” — територіальні — нам повинні передать Кабмін з відповідним фінансуванням. Рішення цього пока немає».

У сюжеті від 6 лютого «Дорога до школи. На навчання автобусом» на каналі показали, як вишикували під ОДА придбані для громад шкільні автобуси: «Ключі від автобусів вручили представникам шести районів». Їх «проводжав» на місця голова ОДА.

Матеріали з ознаками замовності, в яких фігурує міський голова Запоріжжя Володимир Буряк, — уже не просто начитка плюс синхрон, а розлогі розповіді у кращих традиціях «паркету». Таким є сюжет «Реконструкція шляхопроводу» від 11 лютого. Журналісти показали, як дорожники звітують мерові, який приїхав проінспектувати об’єкт. Цікаво, що протитрували в матеріалі тільки міського голову, решта ж спікерів виявилися незначущими анонімами.

Не титрують журналісти спікерів і в сюжеті «У Запоріжжі добігає кінця реконструкція 10-ї дитячої амбулаторії» від 6 лютого. Натомість підписано Ігоря Чумаченка, депутата Запорізької міської ради, який коментує реконструкцію словами: «Була пропозиція саме від міського голови Володимира Вікторовича Буряка, щоб добудувати, реконструювати це поліклінічне відділення, що це вже була дитяча педіатрія з новими кабінетами, з новим обладнанням. І це ініціатива була підтримана усім депутатським корпусом».

Також зафіксовано «паркетний» матеріал про приїзд до Запоріжжя заступниці міністра юстиції. Матеріал «У дитячому будинку “Сонечко” оновлення автопарку» від 6 лютого ведуча починає словами: «Нове авто подарували представники Міністерства юстиції, які приїхали з робочим візитом до Запоріжжя. Кажуть, гроші на транспорт назбирали небайдужі українці». Далі журналіст говорить: «Збір коштів для “Сонечка” ініціювало Міністерство юстиції України торік у грудні. Тисячі українців відгукнулися на прохання». Тема «небайдужих українців» не розкривається, натомість голова ОДА та заступниця міністра юстиції України розповідають, як прекрасно дарувати подарунки.

«Алекс»

У новинах каналу експерти виокремили 8 сюжетів, у яких є ознаки замовності. Це 18 % проаналізованого контенту.

Один із таких матеріалів має ознаки комерційної замовності. Сюжет від 6 лютого «Чи є на полицях магазинів натуральне молоко» — це промоція продукції молочного цеху комбінату харчування «Мотор-Січ». Журналіст так і каже: «Тож у Запорізькій області є принаймні одне виробництво, де роблять натуральне молоко.(…) Молочна продукція підприємства «Мотор Січ» щоденно реалізується біля прохідних заводу та в торгівельних точках міста». Власника «Мотор-Січі» В’ячеслава Богуслаєва вважають кінцевим бенефіціаром каналу.

Решта сюжетів мають політичнепідґрунтя. Зокрема, сюжет від 11 лютого «Мешканці Запоріжжя зустрілись із депутатами різних рівнів регіону та народним депутатом Сергієм Соболєвим».Також у матеріалі фігурують голова фракції «Батьківщина» Запорізької міської ради Ірина Костенко та помічник Соболєва, перший проректор Запорізького національного технічного університету професор Володимир Прошківський, які «разом з народним обранцем» долучилися до спілкування з людьми. Сергій Соболєв паралельно із просуванням партійного дискурсу пропіарив у сюжеті «Мотор-Січ».

Маркерами замовності сюжету є також слова журналіста: «звітувала в рамках заходу», «запоріжці чітко висловили свою думку про необхідність змін в країні та регіоні» та «люди, які були присутні на зустрічі, були обурені тим, як місцева влада відгороджується від людей» тощо.

Решта сюжетів із ознаками замовності піарили здебільшого голову ОДА Костянтина Бриля та мера Володимира Буряка. А в одному матеріалі журналісти каналу забезпечили промоцію не тільки пану Брилю, а й Міністерству юстиції: «Запорізькому обласному будинку дитини “Сонечко” подарували автомобіль» від 7 лютого. Розповіли про те, як заступниця міністра разом із головою ЗОДА дарувала ключі від автомобіля дитячому будинку.

Ще один сюжет, який викликав підозри щодо замовності на користь Володимира Буряка — це матеріал «Дитяча амбулаторія № 10 у Південному мікрорайоні працюватиме у нових умовах», що вийшов 6 лютого. Загалом він інформативний, але нікого, крім мера, який завітав подивитися на ремонт медустанови «з робочим візитом», тут більше немає.

Крім того, міського голову «засвітили» в ролі господаря міста, який усе контролює, в сюжеті «У Запоріжжі закінчується ремонт ділянки шляхопроводу» (11 лютого).

Ще три «паркетні» матеріали вийшли в журналістів каналу під час висвітлення заходів за участі голови обласної державної адміністрації. Це матеріали «Підсумки роботи обласної влади за останні роки з активом Оріхівського та Гуляйпільського районів» від 5 лютого, «Обласна влада Запоріжжя вручила ключі від шести нових шкільних автобусів головам ОТГ і райадміністрацій» від 6-го та «У Великобілозерському районі Запорізької області визначили пріоритетні для території проекти» від 11 лютого.

ТВ-5

Експерти вважають такими, що мають ознаки замовності, 10 матеріалів — 20 % проаналізованих новин.

Один сюжет має ознаки комерційної замовності: це новина «Знайомі незнайомці» від 6 лютого. Він якісний, але відверто рекламний. У ньому йдеться про університетський проект із маркування дерев. І якби в ньому не так відверто рекламували ахметовську «Запоріжсталь», то його можна було би вважати таким, що розповідає про ініціативу студентів. Але проректор із наукової роботи Геннадій Васильчук говорить: «Ми ще раз хочемо подякувати “Запоріжсталі” за те, що відгукнулися на цей проект, подякувати всім тим, хто це організував». Крім того, в сюжеті є великий синхрон начальниці управління охорони навколишнього середовища ПАТ «Запоріжсталь» Інни Холіної. Канал ТВ-5 належить «Запоріжсталі» та її кінцевим бенефіціарам Рінату Ахметову та Вадиму Новинському.

Решта сюжетів із ознаками замовності мають політичне спрямування. І якщо матеріали, де фігурують мер Запоріжжя та голова облдержадміністрації, запаковують у паркетно-протокольний формат, то ті, що слугують промоції членів «Опозиційного блоку» чи компанії «Метінвест», відверто рекламні.

Наприклад, сюжет «Чистий під&39;їзд» від 5 лютого рекламує діяльність фонду «Зеленого центру “Метінвест”», організації, що контролюється Рінатом Ахметовим. У сюжеті показують, як проводять показову акцію із заохочення прибирання під’їздів, дарують віники тощо й активно показують місцевого керівника центру.

У цьому ж випуску новин виходить іще один відверто рекламний матеріал на користь депутата «Опоблоку» Ігоря Чумаченка «Все більше активних запоріжців створюють ОСББ»: «Через поганий стан будинку вирішити одразу усі проблеми мешканцям новоутвореного ОСББ виявилось не під силу. Тому звернулись по допомогу до міської влади. На кошти, виділені депутатом міськради від “Опозиційного блоку” Ігором Чумаченко у під&39;їзді № 7 був зроблений ремонт старої покрівлі та повністю замінені вікна».

Ще один схожий сюжет вийшов 8 лютого. Він рекламує «Освітній конкурс “Авіатор” від Фонду Бориса Колесникова». Окрім того, що в кінці сюжету є його великий коментар, журналіст каже: «Участь у освітньому конкурсі Благодійного фонду Бориса Колеснікова, кажуть викладачі, це реальний крок для молоді в опануванні майбутньої професії», що є безпідставним узагальненням та порушенням стандарту відокремлення.

Решта сюжетів із ознаками замовності стосуються прямої чи опосередкованої промоції міського голови Володимира Буряка, голови обласної держадміністрації Костянтина Бриля та Міністерства юстиції. Здебільшого це «паркетні» матеріали. Інфоприводи, за якими вони створювалися, були використані й каналами «Алекс» та Z; їх робили різні журналісти, але за одним шаблоном.

Зокрема, йдеться про сюжети «Голова Запорізької облдержадміністрації зустрівся із жителями Оріхівського та Гуляйпільського районів (5 лютого), «У школу на новому автобусі» (6 лютого), «Із робочим візитом у Великобілозерському районі побували посадовці Запорізької облдержадміністрації (8 лютого), де пропіарили голову Запорізької ОДА Костянтина Бриля. А в сюжетах «На фінальній стадії» про ремонт амбулаторії № 10 від 6 лютого і «На шляхопроводі на проспекті Металургів почали викладати асфальтне покриття» від 11 лютого — міського голову Володимира Буряка.

Дотримання стандартів інформаційної журналістики

Телеканал Z



У новинах каналу рівень дотримання стандартів інформаційної журналістики за підсумками моніторингового тижня становить 4,1 бала із шести можливих.

Найчастіше в новинах каналу порушувався стандарт повноти інформації, здебільшого через недотримання стандартів достовірності, відокремлення фактів від коментарів, балансу думок чи точності. Проте в деяких сюжетах відчувався брак фактів. Наприклад, у сюжеті від 5 лютого «Дитяча демократія» анонсуєтьсяконкурс, покликаний залучати підлітків дороботи в соціальних проектах. Утім, інформація в новині настільки куца, що зрозуміти, як узяти участь і чим конкретно займатимуться учасники конкурсу, неможливо. А в сюжеті від 5 лютого «У Запоріжжі перевірять стан колекторів» журналіст каже: «Передували цьому рішенню події, що сталися у Бердянську тиждень тому». І на цьому бекґраунд закінчується: що саме сталось у Бердянську, невідомо.

Більш ніж у третині проаналізованих сюжетів не забезпечено відокремлення фактів від коментарів. Наприклад, 5 лютого, розповідаючи, що «Зеленбуд» обрізає дерева, журналістка узагальнює: «Самі запоріжці, побачивши комунальникі, в радіють, зазначають, такі роботи вкрай важливі». А в сюжеті від 6 лютого «Масштабна аварія сталася на набережній поблизу Вознесенського ринку» підводка ведучої звучить двозначно: «Три в одному. Масштабна аварія сталася на Набережній поблизу Вознесенського ринку».

Крім того,журналісти каналу часто грішать оцінними судженнями. Ось лише деякі приклади: «часто недобросовісні підприємці залишали після себе сміття поблизу робочих місць», «гостей свята частували смачною їжею та коктейлями. Гучні ритми та розважальна програма додали веселого настрою» тощо.

У багатьох матеріалах експерти побачили порушення стандарту достовірності. Наприклад, у сюжеті від 5 лютого «Обмеження руху греблею Дніпрогесу та мостами» ведуча в підводці говорить: «Щогодини дорогою на греблі курсує три з половиною тисячі автівок. Вага деяких із них перевищує 30 тонн. Через це дорожнє покриття постійно деформується та псується, кажуть у Дніпровській ГЕС». Їй вторить і журналістка: «За словами представників придніпровської залізниці, переправа здатна витримати те навантаження, яке є у місті». А в матеріалі «Обережно, кір!» джерела інформації знеособлюють: «Кір продовжує ширитись Запорізької областю, протягом місяця захворіли 86 осіб, 60 % з них діти. Але найбільш вразливими є дорослі, кажуть фахівці. Спалах інфекції зафіксованої на одному з місцевих промпідприємств: там на кір захворіло одразу сім працівників».

Цікавим прикладом порушення цього стандарту є матеріал «Монетизація субсидій», де ведуча говорить: «У Запорізький області від цього року нараховується 106 тисяч субсидіантів, про це розповіли у Запоріжгазі». Окрім того, що не вказано, хто саме розповів, далі йде синхрон представниці місцевої філії «Ощадбанку», а про «Запоріжгаз» більше й не згадують.

Стандарт балансу думок порушений у третині новин. Найчастіше журналісти каналу не дотримуються його вимог у сюжетах про міське господарство, зокрема, про ремонти інфраструктурних об’єктів. Наприклад, у сюжеті «У Запоріжжі добігає кінця реконструкція 10-ї дитячої амбулаторії», який вийшов в ефір 6 лютого, є коментарі тільки представників влади, але немає мешканців, про яких тут багато говорять, але не показують. Загалом, у цьому випуску новин балансу бракує половині сюжетів.

Що ж до дотримання стандарту точності, то журналісти каналу чомусь забувають титрувати спікерів, вказувати прізвища посадовців і назви підприємств. А в сюжеті «У 9-й лікарні з&39;явився новий комп&39;ютерний томограф» від5 лютого журналіст каже: «Протягом дня пройти обстеження зможуть 30–40 пацієнтів». Це помилка, адже насправді йдеться про максимум 10 пацієнтів, як і говорять усі інші медіа, що висвітлювали цю подію.

«Алекс»



Показник дотримання стандартів інформаційної журналістики у новинах «Алекса» — 4,99 балів із шести можливих.

Експерти зауважили загалом високий рівень підготовки сюжетів: у 24 із 44 оцінених матеріалів було дотримано вимоги всіх фахових стандартів. Так, тільки одного разу журналісти каналу не забезпечили оперативності новини та двічі не спромоглися забезпечити в матеріалах точності.

Натомість досить часто журналісти грішать оцінними судженнями, порушуючи стандарт відокремлення фактів від коментарів. Наприклад, оцінні судження бачимо в сюжеті «Підсумки роботи обласної влади за останні роки з активом Оріхівського та Гуляйпільського районів» від 5 лютого: «Найбільш бурхливе обговорення викликало питання створення медичних округів». Або в сюжеті про художню виставку «“Свіже повітря” в Запорізькому обласному художньому музеї» від 6 лютого: «Але в подальшому, мабуть, ще варто сподіватися на більш цікавий результат».

А в матеріалі «Портрет та три роки Студії малюнка обласної Спілки художників» від 8 лютого є й оцінне судження, й необґрунтоване узагальнення: «грандіозна галерея портретів» — оцінне судження, а фраза «Студія рисунку цікава насамперед спілкуванням митців та моделей — це дійсно унікальний досвід для всіх» — узагальнення.

Узагальнення є також у сюжеті за 11 лютого «В Запоріжжі провели нараду із питань голосування для тимчасово переміщених осіб». Тут журналіст стверджує: «Проте люди не хочуть братися за це, вважаючи, що втратять занадто багато часу».

Адекватного відображення джерел інформації бракувало шести матеріалам каналу. Зокрема, матеріалу «Багатоповерхівка 20 років без ліфта» від 5 лютого. Журналіст каже: «У 144 квартирах мешкає близько 500 жителів, приблизно 40 % похилого віку або з дітьми. Та ще 10 % з порушенням опорно-рухового апарату роками сидять у чотирьох стінах, іноді спілкуючись по телефону». Звідки у кореспондента така інформація, не зрозуміло.

У сюжеті від 7 лютого «Підприємці Запоріжжя скаржаться на порушення їхніх прав» журналіст каже, власне, що підприємці скаржаться, але які підприємці, кому скаржаться, не повідомляє.

Стандарт повноти не дотриманий у 13 сюжетах. Здебільшого він корелює із порушенням стандарту балансу думок. Наприклад, в уже згаданому сюжеті «Багатоповерхівка 20 років без ліфта» багато говорять про проблеми мешканців, є багато точок зору, але відсутній коментар колишнього балансоутримувача будинку, який винен у тому, що люди живуть без ліфта.

Порушено стандарти і балансу, й повноти в сюжетах із ознаками замовності, зокрема від 6 лютого «Дитяча амбулаторія № 10 у Південному мікрорайоні працюватиме у нових умовах», де ситуацію змальовано тільки з позиції міського голови.

ТВ-5



У новинах каналу дотримання стандартів інформаційної журналістики оцінили у 5,04 бала.

Протягом моніторингового тижня журналісти каналу жодного разу не порушили стандарту оперативності, а стандарт точності не було дотримано лише у п’яти сюжетах каналу, й то через те, що журналісти в окремих випадках не протитрували людей, у яких беруть коментарі.

У шести сюжетах автори посилалися на неперсоніфіковані джерела інформації або й узагалі їх не називали. Зокрема, в сюжеті від 5 лютого «Рішення щодо обмеження руху вантажного транспорту на греблі “Дніпрогес” буде готове вже наприкінці цього тижня» журналіст наводить відомості «за даними фахівців». А в сюжеті «У школу на новому автобусі» 6 лютого кореспондент повідомляє: «За останні три роки автобусний шкільний парк області значно оновився. Всього придбали 53 одиниці такого автотранспорту» або «Усього на закупівлю автобусів для 6 районів витратили більше 10 млн гривень». Але звідки ця інформація, невідомо.

Стандарт достовірності також порушено в сюжетах «Дитяча чума накрила країну» та «У Запорізькій області знімають серіал “Схованки”», обидва за 8 лютого. В першому журналіст каже, що «спочатку року на кір захворіли понад 15 тисяч українців, шестеро померли» і не називає джерело інформації, у другому, коли заявляє, що «щороку в світі зникає майже 8 млн дітей», не уточнює, звідки статистика.

Більшість порушень стандарту балансу думок зафіксована в сюжетах із ознаками замовності. Але й у тих, де її не було, в експертів виникали зауваження. Наприклад, у випуску новин від 5 лютого вийшов тенденційний сюжет «У Гуляйполі люди стурбовані ситуацією навколо майбутньої районної лікарні». У ньому превалює позиція «стурбованих» і немає навіть натяку на іншу точку зору. Хоча журналіст розповідає про зміни, що відбуваються в районній медицині.

Найчастіше ж у новинах порушувалися стандарти відокремлення фактів від коментарів та повноти інформації. Неповними сюжети й повідомлення визнавалися через порушення інших фахових стандартів і відсутність інформації, яка би забезпечувала розкриття теми. Наприклад, після перегляду сюжетів «Партнерство заради розвитку» та «Виявили сказ» у глядачів може виникнути багато питань. Бо з першого не зрозуміло, як і кого підтримували представники проекту «Проміс», а в другому розповідають, що від укусів хворих тварин постраждали люди, але в якому вони стані і що робитимуть із ними медики, не повідомляють.

Стандарт відокремлення фактів від коментарів найчастіше порушувався через те, що журналісти каналу, описуючи події, вживали необґрунтовані узагальнення. Наприклад, у сюжеті «Робот-помічник» від11 лютого про школу робототехніки журналіст каже: «З дітьми займаються досвідчені педагоги. До кожного з учнів у них особливий підхід». А в сюжеті «Освітній конкурс “Авіатор” від Фонду Бориса Колесникова» від 8 лютого журналіст чи то сам робить висновки на користь гаданого замовника, чи транслює задані меседжі, стверджуючи: «Участь у освітньому конкурсі благодійного фонду Бориса Колеснікова, кажуть викладачі, це реальний крок для молоді в опануванні майбутньої професії» та «Досвід, який отримують студенти під час конкурсу та на міжнародних форумах, стане у пригоді для сталого розвитку авіаційної галузі та економіки країни в цілому».

Виготовлення цього моніторингового звіту стало можливим завдяки підтримці американського народу, наданій через проект USAID «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю громадської організації «Детектор медіа» та не обов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews.
 
Анна БУРЯК

 

* Редакция сайта не несет ответственности за содержание материалов. Мнение авторов может не совпадать с мнением редакции.

Добавить комментарий
Имя
Сообщение

Комментарии:

нет комментариев
РОСТ
МИГ
МЕЛИТОПОЛЬСКИЕ ВЕДОМОСТИ
ПОЗИЦИЯ
ИНДУСТРИАЛЬНОЕ ЗАПОРОЖЬЕ
ПОРОГИ
ДЕТИ ЗАПОРОЖЬЯ
РАЦИОНАЛЬНАЯ ГАЗЕТА
MISTO.ИНФОРМ
КЛЯКСА. ГАЗЕТА ДЛЯ ШКОЛЬНИКОВ
ЗАПОРІЗЬКА СІЧ
СОДРУЖЕСТВО
ПРАВДА (АРХИВ)
ЗАПОРОЖСКИЙ ПЕНСИОНЕР (АРХИВ)
УЛИЦА ЗАРЕЧНАЯ (АРХИВ)
ВЕРЖЕ (АРХИВ)
МРИЯ (АРХИВ)
НАДЕЖДА (АРХИВ)
ГОРОЖАНИНЪ (АРХИВ)
БЕРДЯНСК ДЕЛОВОЙ (АРХИВ)
ИСТЕБЛИШМЕНТ. АНАЛИТИКА (АРХИВ)
ОСТРОВ СВОБОДЫ (АРХИВ)
ЖУРНАЛ ЧУДО (АРХИВ)
ОКРУЖАЮЩАЯ СРЕДА. ТРК АЛЕКС (АРХИВ)
БЕЛАЯ СТРЕЛА (АРХИВ)
ЗНАМЯ ТРУДА (АРХИВ)
АВТОПАРК (АРХИВ)
МИГ по ВЫХОДНЫМ (АРХИВ)
Запорожье и область | Новости Запорожья и области RSS 2.0 | | follow us on | читайте нас в |