От автора

Проект «Інформування щодо Угоди про асоціацію: що це означає для мене?» — ініціатива Представництва Європейського Союзу в Україні. Її метою є інформаційна допомога українському малому та середньому бізнесу для підготовки до бізнес-середовища, що буде впроваджено завдяки імплементації Угоди про асоціацію.

Задача проекту — роз’яснити українським підприємцям основні положення Угоди про асоціацію, проінформувати про те, які зміни очікують на них, а також який вплив матиме імплементація Угоди на бізнес в цілому.

Лента статей
Контакты

Керівник інформаційного проекту «Запоріжжя. Територія можливостей»  Марина Дадінова
Marina.Dadinova@brandcom.com.ua
+38 (067) 405 65 58

Туристичному Запоріжжю є чим дивувати гостей з Європи

Туристичному Запоріжжю є чим дивувати гостей з Європи

В усьому світі туризм — це не лише популяризація краю, а й серйозний бізнес і джерело для поповнення місцевого бюджету. А при правильному використанні історичного, культурного і природного потенціалу території туризм — основна складова всього регіону. Запоріжжя приваблює туристів. Регіон має стати флагманом на сході України. В області  є море з одного боку,є колосальні території вздовж Дніпра, є Хортиця, також славиться регіон своїми цікавими пам'ятками, такими як Кам'яна могила. Місто Запоріжжя при правильному підході може дати фантастичні зразки, наприклад, промислового туризму. Місто Запоріжжя має унікальну архітектуру, яка збудована в кінці 19 ст. — Старий Олександрівськ і початку 30-х років. Це так зване соцмісто, яке, безумовно, є перлиною тогочасного стилю. У Запорізькій області є потужна музейна історична база, а кожний районний центр має свої особливості краю. Проте за останні декілька років кількість іноземних туристів значно скоротилася, а внутрішній туризм розвивається. При правильному стратегічному плануванні туризм в Запоріжжі міг би стати  потужним важелем розвитку економіки всього міста.

Окрім сильних сторін, місцеві експерти зазначають, що туризм в запорізькій області сьогодні має декілька великих перешкод, які не дозволяють цій сфері бізнесу розвиватись, приносити прибуток власникам, робочі місця – жителям регіону, податкові надходження – місцевим бюджетам.

Серед основних перешкод, над подоланням яких потрібно активно працювати вже зараз, щоби в найближчій перспективі стати туристичною меккою Східної України для українців і іноземців, називають такі:
- недостатня фінансова підтримка з боку місцевої влади,
- проблеми розвитку транспортної інфраструктури та навігації регіоном,
- недостатній рівень розвитку сфери харчування,
- кадровий голод, адже молоді спеціалісти у сфері туризму часто покидають регіон, або навіть країну, та шукають кращої долі за кордоном,
- побоювання туристів щодо безпеки в регіоні через наближеність до межі з зоною конфлікту на Сході,
- недостатньо ефективна інформаційна політика щодо туристичних можливостей регіону для інвесторів і потенційних туристів як всередині України, так і за кордоном.

За умови подолання цих проблем та ефективного використання європейського досвіду розвитку туризму в різних європейських країнах, гармонізації стандартів туристичного обслуговування, Запорізька область зможе отримати від своєї туристичної галузі суттєву вигоду.

Запорізькі експерти діляться думками про те, як запорізькому туризму вийти на більш високий рівень,  аби зацікавити туристів з ЄС.

Владислав Мороко, директор департаменту культури, туризму, національностей та релігій Запорізької облдержадміністрації коментує:
- Є потенціал, є бажання у людей відпочивати, але люди хочуть відпочивати з комфортом. Тому просто так їхати, як пропонували свого часу в Крим, коли поруч з тобою пахлава, мідії, які добули в сусідньому лимані.
- (Існує) питання щодо того, що зроблено владою для створення інфраструктури для туристів. Основні вимоги для туристичної діяльності не виконані. В нас немає нормального громадського транспорту, навігація відсутня, відсутні елементарні зручності для людей. Про що говорити, якщо в Запоріжжі відсутні громадські вбиральні.  А ці зручності ніхто навіть не думає організовувати не те, що для іноземців, а навіть для власних городян. І надзвичайно сумно дивитися: такий колосальний потенціал економіки нашого міста і таке нехтування тим напрямком, який все це може піднести на інший рівень.

Наталя Дукова, директор туристичної фірми «САМ» м. Запоріжжя коментує:
- Величезні можливості в плані прийняття європейського досвіду по екскурсійному туризму та з пляжного відпочинку. Це дасть нам можливість нашу законодавчу базу в сфері категоризації готелів, наприклад, привести до загальноприйнятого європейського рівня, якщо ми хочемо, щоб європейський турист відчував себе тут комфортно. Це дасть нам знову ж досвід взаємодії між готелями, базами, об'єктами розміщення і між суб'єктами туристичної діяльності (операторами), які приваблюють туристів, організують їм логістику пересування, екскурсійну програму. Думаю, це безумовно дасть нам багато позитивного.
- Промисловий туризм зараз якраз у стадії підготовки, на стадії розвитку, вивчення, тому що інтерес до промислових майданчиків наших великих підприємств є, але він ще не такий масовий, адже він не так розрекламований. Також є певні складнощі, що немає можливості допустити багатьох до самого процесу, тобто, на підприємстві має бути створено певне місце в якості екскурсійного об'єкта, тому що це заходи безпеки, це сам робочий процес. Але в перспективі, я думаю, наше місто може запропонувати промисловий туризм як один із пріоритетних поряд з екскурсійно-пізнавальним, який зараз є головним.
- Бракує категоризації об'єктів розміщення. Є розроблені певні положення, але це в плані побажань, добровільної категоризації. Іноді туристи не розуміють, які гроші вони платять за певне розміщення. Є дуже багато готелів і баз, які відповідають певним очікуванням туриста, але все-таки, коли категоризація буде проведена, будуть виявлені відповідності, тоді посилиться приплив іноземних і українських туристів. Приїзд до Запоріжжя літаком зараз можливий прямим рейсом з Києва, компанія МАУ зайшла в Запоріжжі і є зручні стикування. Транспортування важливе, потрібна логістика, щоб дістатися до об'єкту розміщення. Дороги, зупинкові комплекси, туалети – це все важливо вибудувати в єдиному комплексі.

Олександр Правосуд, голова Якимівської РДА стверджує:
- Я хотів би привести в приклад Якимівський район Запорізької області. У нас, безумовно, переважає морський туризм, на сьогоднішній день функціонує відмінно курорт Кирилівка, на сьогоднішній день більше 200 баз і пансіонатів готові приймати відпочиваючих, все працює. Є певні проблеми, над ними працює і районна та обласна влада, поки що справляємося. Також я хотів би звернути увагу на те, що, крім баз відпочинку, існують і успішно функціонують дитячі оздоровчі центри, куди на відпочинок направляються діти з усіх куточків нашої держави.
- Зараз надходять заявки на поселення на базах відпочинку від громадян Білорусії та інших сусідніх держав, люди приїжджають, цікавляться. На сьогоднішній день кирилівський курорт готовий запропонувати нехай невеликий відсоток у нас є таких баз відпочинку і таких пансіонатів, але тим не менш, ми готові запропонувати відпочинок, я не побоюся цього слова європейського класу з усіма зручностями, за цінами, які значно нижчі, ніж в Європі.
- На сьогоднішній день не є проблемою (якщо брати морський відпочинок) на сайті бази або пансіонату забронювати собі номер, все переглянути, є і 3D веб-камери, можна віртуально походити по території бази, все подивитися, в цьому проблем немає. Дійсно, на сьогоднішній день існує проблема в інфраструктурі, і хотів би ще додати з приводу фестивального туризму, ми активно виношуємо ідею створення на базі Кирилівського курорту естрадного фестивалю, куди ми плануємо запросити зірок української естради, зробити це щорічною традицією, зробити цей захід масовим, цікавим для туристів і для всіх приїжджих.
- Проблема в поінформованості. Якщо люди приїдуть і подивляться, я переконаний, що всім сподобаються наші курорти. Ми, крім якісного відпочинку, приємного дозвілля та яскравих емоцій, гарантуємо також безпеку нашим туристам, тому мені залишається тільки запросити всіх на наші курорти, думаю, всі будуть у відмінному враженні і з шикарним після смаком після цього.

Давид Стулік, прес-аташе представництва ЄС в Україні:
- Україна дуже різноманітні туристичні можливості. Тут для різних категорій груп туристів є і активний відпочинок, і екстремальний відпочинок, можна відпочивати на морі, відпочивати в горах. У вас багато історичних пам'яток, історичних місць. В Європі дуже популярний зелений туризм, екотуризм, коли люди їдуть на ферму і займаються вирощуванням тварин і допомагають на фермі фермерам з їх роботою. Великий потенціал і у активного відпочинку.  Потрібно Україні, кожній області, кожному місту вирішити, чим вони привабливі для туристів, що вони можуть запропонувати іноземним туристам. Наприклад, у Запоріжжі є о. Хортиця, який має велике історичне значення для вашої країни – на  цьому можна побудувати туристичну ідею, створити історичний парк, який там частково вже є. Можна створити для туристів екскурсії в минуле Запорізької Січі. Немає ніяких бар'єрів ініціативам для місцевої влади і для підприємців, щоб щось придумати для різних груп туристів.
- Про вас повинні знати потенційні туристи. Потрібно створити інформаційну систему на різних мовах, про те, що ви як область пропонуєте. Це не тільки веб-сайти, це й матеріали для розповсюдження, які будуть роздаватися на міжнародних туристичних ярмарках, можуть бути інформаційні ролики, які запускаються на іноземних телеканалах.
- Ще дуже важлива інфраструктура: зручні авіаз’єднання,  місцева інфраструктура, й не тільки дороги, але і готелі, маркеровка місць для туристів і гіди, які спілкуються різними мовами. Якщо пропрацювати два напрями – інформацію та інфраструктуру – то вийде гарний результат.
- Вам потрібно пам'ятати, що Запоріжжя конкурує не тільки з іншими областями України, а й на європейському ринку. У Європі є регіони, які успішні в залученні туристів, то вам прийдеться з ними поборотися за туристів. В Україні є велика перевага: Європа хоче знати, що таке Україна. Україна - це терра інкогніта, про яку мало знають, але ж люди люблять дізнаватися щось нове. У вас є можливість. Зараз таке вікно можливостей для України відкривається.
- Ми можемо вам допомогти тим, що поділимося досвідом. Досвідом тих міст, що побудували всю свою економіку на туризмі. Тут не потрібні гроші, тут потрібні ідеї та люди, які ці ідеї зможуть реалізувати. В Україні ми почали робити перші пілотні проекти. Наприклад, в Карпатах, там йде маркування туристичних маршрутів для велосипедистів і для пішохідних туристів. Можемо показати, як це робити, як добитися того, щоб до вас приїжджали туристи. Якщо від вас будуть пілотні проекти, ми зможемо їх підтримати і згодом випустити у вільне плавання. Повинна бути ініціатива від запорізької області, потрібно дізнатися про наші програми підтримки і зробити нам гідну пропозицію на запит нашої підтримки.

Запоріжці також висловили свою думку в опитуванні стосовно того, чи цікавий взагалі європейцям туризм. 16,1% вважають, що регіон цікавий розмаїттям природи та історичними пам’ятками. 28,4% вважають, що малорозвинена туристична інфраструктура заважає відпочинку. 14,7% вважають, що низька поінформованість є причиною того, що іноземці не знають, де відпочити. 40,8% вважають, що європейські туристи не знайдуть нічого цікавого у Запоріжжі.

28.04.15


 

Редакция не несет ответственности за содержание материалов. Мнение авторов может не совпадать с мнением редакции

Добавить комментарий
Имя
Сообщение

Комментарии:

нет комментариев
Запорожье и область | Новости Запорожья и области RSS 2.0 | follow us on | читайте нас в